lördag 23 mars 2013

Loppis!

Jag har varit en väldigt dålig bloggare de senaste dagarna eftersom att jag är stört förkyld. Ni vet sådär så att jag inte ens klarar av att läsa för att boken är för tung.. suck. Jag som hade som mål att läsa ut Under kupolen på en vecka, jag undrar om min sambo smittade mig med flit för att han skulle vinna vadet?

I alla fall så har jag ett loppis tips! Imorgon är det en stor loppmarknad på Nordhemsskolan i Göteborg :) Jag har en årlig tradition att gå dit med min bäste vän, den är nämligen så att det finns ett helt klassrum fyllt med böcker! Jag tror att de brukar ta 10 kr för pocket och 20 för inbundna. Alla pengar går dessutom till Nordhemsskolans väldigt begåvade musikklasser. Nu finns det självklart mer än bara böcker där, jag har bara aldrig riktigt hunnit se något annat ;)

Någon annan som gillar att fynda böcker på loppisar? Någon som har varit på Nordhemsskolans loppmarknad förut? Någon som ska dit i år? :)

6 kommentarer:

  1. Fynda böcker på loppisar tycker jag är hur bra som helst, senast idag var jag förbi en secondhand och kom ut med en knippe böcker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte annat än att hålla med! :) Det är svårt att komma ut ifrån en second hand utan en hel hög ;)

      Radera
  2. Jag älskar att hitta böcker på loppisar, men jag bor inte i Göteborg så tyvärr kan jag inte besöka den du tipsade om! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt, utbudet var dock inte vad jag hade hoppats på (ändå kom jag ut med ca. 20 stycken haha) jag lägger upp bilder senare idag! :)

      Radera
  3. Jag kan inte köpa böcker eller annat på loppis!
    Jag älskar gamla saker, men jag kan inte äga något som någon annan har ägt innan. Om det inte är familj alltså!
    Men böcker är super heligt för mig, de ska vara inbundna och det ska vara jag som öppnar boken först! Kanske att min syster kan få läsa boken före mig om jag har många böcker att läsa innan just den.... Och självklart så kan ju min gubbe glömma att jag lägger ut mina böcker te försäljning... :)
    Jag är riktigt löjlig när det gäller mina böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hur konstigt det än låter så förstår jag precis vad du menar! Jag brukar alltid köpa serier och böcker som jag tycker speciellt mycket om nya och inbundna. Men klassiker (som oftast följer med mig hem på loppisar o dyl) får gärna vara begagnade för mig, det känns nästan som att en klassiker bör vara begagnad om du förstår vad jag menar :)

      Radera