tisdag 26 mars 2013

Loppisfynd!

I söndags var jag som sagt på en loppis och jag fick faktiskt med mig en hel del hem! Inget av det jag hade hoppats på egentligen (men hur ofta hittar man det man har tänkt sig på en loppmarknad?) men jag tycker ändå att jag fick med mig en bra blandning! :) Ni får ursäkta den kassa bildkvalitén.. Min kamera kom bort i flytten i somras så jag fick använda telefonen.


Från vänster, översta raden:
Nicholas Sparks - A bend in the road
Virginia Woolf - Mot fyren
Joyce Carol Oates - Älskade syster
Tomas Bannerhed - Korparna
Marian Keyes - Tankar från sängkanten
Francois Marie Arouet de Voltaire - Candide
Khaled Hosseini - Flyga drake
Kajsa Ingemarsson - Inte enklare än så


Eva Hedén - Grekiska sagor
Lesley Pearse - Hope
Jane Austen - Stolthet och fördom
John Grisham - Pelikanfallet
Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr. Norrell


Stephen King - Stark
Stephen King - Talismanen
Stephen King - Den gröna milen
John Ajvide Lindqvist - Hanteringen av odöda
Paulo Coelho - Valkyriorna
Jonas Jonasson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvamm

Sådär! Jag fick alltså med mig hela 19 böcker hem! Inte illa ;) Som ni ser blev det väldigt mycket blandat, dock en hel del klassiker, självklart även en del King, lite chic lit till när läslusten tryter och sen lite böcker som jag borde ha läst/har hört mycket om och som jag hoppas på att få tid till att läsa så småningom :)

Vilken tycker ni att jag borde börja med? Vilket är mitt bästa köp? Någon av böckerna som rekommenderas? 

11 kommentarer:

  1. Oj, vad många! :P vad kostade allt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela högen för 190 kr! :D Känner mig riktigt nöjd faktiskt!

      Radera
    2. Oj! Trodde det skulle kosta mer :P

      Radera
  2. Vilka fynd! :)Grattis, eller hur säger man? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att grattis fungerar utmärkt! :)

      Radera
  3. Oh vilka fynd! :D Hundraåringen, Valkyriorna, Jonathan Strange & Mr Norrell, Stolhet & fördom, Flyga drake och Älskade syster har jag läst! :) Bäst av dem gillade jag nog Älskade syster och Jonathan Strange & Mr. Norrell :).

    Stark och Talismanen står i hyllan och väntar på att bli lästa här hemma också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du har läst flera av böckerna jag kom hem med! Då får jag nästan börja med någon av de som du tyckte bäst om då ;)
      Talismanen har jag väldigt höga förväntningar på! Det är en av min pappas favorit böcker :)

      Radera
  4. SV: Hmm, jag vet faktiskt inte vilken jag tycker mest om i serien. Beautiful Redemption är den jag gett högst betyg, men det berodde mycket på att slutet berörde mig så mycket. Men kan inte riktigt välja vilken jag tycker mest om. Älskar dem alla! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar de två första väldigt mycket så jag har höga förväntningar på resten av serien! :)

      Radera
  5. Det var länge sedan jag läst Stark av Stephen King, men jag vet att jag avgudade den efteråt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara hört positivt om Stark! Har väldigt höga förhoppningar om den (de har jag i och för sig allt som oftast när det gäller Kings böcker!)

      Radera