tisdag 2 april 2013

Mars 2013!

Åh mars har varit en usel läsmånad! Först var jag jätte sjuk och sen började min praktik så jag har bara inte haft tid att läsa något alls känns det som! Här kommer i alla fall lite statistik på det lilla jag har lyckats åstadkomma..

Antal böcker: 3
Antal sidor: 1109
Antal uppfyllda mål för 2013: 0
Antal böcker på svenska: 2
Antal böcker på engelska: 1

Lästa böcker:
Varma kroppar - Isaac Marion
Beautiful Darkness - Kami Garcia & Margaret Stohl
Kretsen - Maggie Stiefvater

Månadens bästa: Det bästa med den här månaden är att jag bara har läst bra böcker! På riktigt, alla tre böcker var verkligen jätte bra :) 
Månadens besvikelse: Ingen besvikelse alls den här månaden, vilket innebär att jag antagligen borde fått läst mer.. 

Just nu läser jag Under kupolen av Stephen King, som jag hoppas på att ha läst ut innan veckan är slut. I april tror jag att jag kommer att läsa lite chic lit, det var längesen och det känns som att något lätt smält är bäst nu när det är så mycket att göra i skolan! Eventuellt kanske jag får läst Beautiful Chaos också :)

Hur var mars för er? Fick ni läst den ni hade hoppats på? Vad var bäst/sämst för er den här månaden?

7 kommentarer:

  1. Jag har en liten fråga :)
    Jag ÄLSKAR att läsa böker och leva mig in i dom. Jag gillar böker som är lite fantasy och handlar om kärlek som man måste kämpa för. Här är exempel på böker jag gillar "beautiful creatures" "de utvalda" och " Hungerspelen". Har du tips på någon bra bok som liknar dom bökerna?
    Taksam för svar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Oh ja, jag älskar samma typ av böcker :D Om du inte har något emot att läsa på engelska så läs delirium, divergent, insurgent, varma kroppar, allt med Maggie Stiefvater, Becca Fitzpatrick, My name is Memory.. Listan kan göras lång! Nu fick du lite blandat med titlar och författare, hoppas att du hittar något du gillar :)

      Radera
  2. Du har fått en "award" på min blogg :)

    SvaraRadera
  3. För mig blev mars bästa läsmånaden på länge med hela 13 st lästa. Så många brukar jag inte läsa.

    En bra månad kan ju också vara att man just har läst bara bra böcker, även om det inte är så många. :-) Hellre bra och få än dåliga och många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du faktiskt helt rätt i! De stackars böcker jag hann läsa var faktiskt ruskigt bra så då hade jag väl en bra läsmånad i alla fall då ;)

      Radera