onsdag 3 april 2013

Liebster award!



Söta Carro har utsett mig och ni vet ju hur mycket jag älskar enkäter/frågeformulär och liknande så jag sätter igång genast! :)

1. Vad ville du bli när du var liten?
Så länge jag kan minnas har jag velat bli läkare, sen blev jag äldre och jobbade lite inom vården. Då insåg jag att jag kanske inte riktigt är lämpad för "äckel" (ni vet var, öppna sår och sånt).

2. Vad är du idag?
Idag är jag lärarstudent! :) Förhoppningsvis kommer jag att doktorera inom litteraturvetenskap någon gång i framtiden, ni ser jag kanske blir någon form av doktor ändå ;)

3. Var vill du helst resa?
Hmm.. Jag har inte rest sådär överdrivet mycket så jag har mycket kvar som jag vill se! Tankarna går väl mest till Sydamerika och Sydafrika.

4. Vart ser du dig själv om 5 år?
Om fem år ska jag fylla 28, då är jag färdig gymnasielärare håller förhoppningsvis på att doktorera inom litteraturvetenskap, sparar nog till hus med min sambo (så att jag kan få ett eget bibliotek) och om jag har riktigt tur har jag nog en liten bebis också!

5. Rött eller vitt?
Om vi pratar vin så blir svaret rött! Pratar vi böcker så blir svaret vitt, är det inte hur snyggt som helst med vita böcker?

6. Sommar eller vinter?
Sommar, alltid sommar! Jag går i ide på vintern, det ända positiva med vintern är att jag kan isolera mig med mina böcker utan dåligt samvete.

7. Skog eller hav?
Jag bor i Göteborg så mitt svar får väl bli hav! Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag är en naturmänniska.. Jag badar inte i havet, inte heller promenerar jag i skogen. Men båda är väl trevliga att titta på haha :)

8. Vad gör dig ledsen?
Dåliga betyg! Nej men den minskade läsförståelsen bland unga gör mig riktigt ledsen (utbildningsskadad jag vet..) sen blir jag ledsen av alla former av våld också, lite klent kanske men så är det!

9. Vad är det bästa du vet?
Oj, jag vet så himla mycket bra! ^^ Min sambo, mina systrar och mina katter toppar nog listan! Snart där efter kommer en riktigt bra bok, för i ärlighetens namn, det finns inte mycket som slår en riktigt fantastisk bok!

Jag har ju som sagt varit lite off på senaste så nu vet jag inte alls vilka som redan har svarat på frågorna! Jag gissar hej vilt och utser Malin, Hanna och Malin!

8 kommentarer:

  1. :D Det ska jag genast börja fundera över! Tackså jättemycket!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att dela med sig av enkäter! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Inget att tacka för ;) Jag älskar enkäter och tar för givet att alla andra känner lika starkt haha!

      Radera
  3. Håller med. Det finns få saker som slår en riktigt bra bok. Sedan har jag svårt för att leva någon längre tid utan mitt älskade hav. Då känner jag mig instängd. Lycka till med studierna. Sverige "skriker" efter bra lärare med de rätta verktygen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enig! Jag bor i Göteborg så jag har havet omkring mig, men det har aldrig varit så speciellt för mig faktiskt. Tack så mycket! Om jag överlever studierna så hoppas jag att jag har de rätta verktygen med mig ;)

      Radera