torsdag 4 april 2013

Önskelistan - Halo av Alexandra Adornetto!

Jag tror att jag eventuellt har skrivit något om Halo förut? Dock är jag inte säker och eftersom att jag är så himla sugen på att läsa den så skriver jag igen! :) Högst upp på önskelistan just nu står alltså boken Halo av Alexandra Adornetto.

Handling:
Three angels are sent down to bring good to the world: Gabriel, the warrior; Ivy, the healer; and Bethany, a teenage girl who is the least experienced of the trio. But she is the most human, and when she is romantically drawn to a mortal boy, the angels fear she will not be strong enough to save anyone - especially herself - from the Dark Forces.
Is love a great enough power against evil?

Jag har velat läsa en YA bok med änglar och kärlek som tema hur länge som helst och det här verkar onekligen vara den perfekta ängel-boken!

Halo är dessutom den första delen i en triologi, uppföljarna heter Hades och Heaven.



Och hur snygga är inte omslagen? :)
 

Bok trailern till Halo!
 
Så finns det någon som har läst serien? Är den lika bra som jag hoppas på? Någon annan som har förslag på böcker med änglar i? :)

6 kommentarer:

  1. Är riktigt sugen på att läsa den serien också, omslagen är ju sjukt snygga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Jag skall nog beställa böckerna till våren, hinner du läsa dem innan mig så hojta till! :)

      Radera
  2. Nu blir jag också sugen på att läsa de böckerna. Omslagen är väldigt snygga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att fler vill läsa böckerna! Jag hittar inte så mycket om dem på svenska bokbloggar tyvärr.. Omslagen är verkligen galet snygga :)

      Radera
  3. Om du vill läsa om änglar så tipsar jag om Unearthly serien av Cynthia Hand. Riktigt, riktigt bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va roligt, boktips! Ska kolla in den serien genast, tusen tack! :D

      Radera