söndag 7 april 2013

Kaosutmaningen!

Så jag har precis som många andra suttit och kollat på den här kaosutmaningen, efter mycket om och men så funderade jag på om jag kanske inte också borde haka på! Just nu satt jag och såg att en av punkterna är att läsa en bok om änglar och då har jag en perfekt ursäkt för att beställa hem Halo som jag skrev om i mitt tidigare inlägg, så jag är på! ;)

Regler:
Det finns 35 olika punkter på listan. För att klara av utmaningen måste man klara 20. En bok får bara förekomma en enskild gång på listan. Utmaningen påbörjas den 1 mars 2013 och avslutas den 1 januari 2014, jag har valt att låta utmaningen börja från 1 januari (jaja jag fuskar väl lite då.)

Listan:
1. Läs en bok vars originaltitel är på svenska.
2. Läs en bok som är skriven av en nu avliden författare.
3. Läs den sista delen av en trilogi eller serie.
4. Läs en bok med två personer på omslaget.
5. Läs en bok som publicerades 2007.
6. Läs en bok vars titel består av tre ord.
7. Läs den första volymen av en serie eller trilogi.
8. Läs en bok som handlar om vampyrer.
9. Läs en bok som har över 600 sidor.
10. Läs en bok vars författare har ett M i för-och efternamn.
11. Läs en bok vars omslag är mestadels rosa.
12. Läs en bok med ett romantiskt par på omslaget.
13. Läs en bok med träd på omslaget.
14. Läs en bok från ett, för dig, nytt förlag.
15. Läs en bok som snart kommer på film (under 2013 eller 2014).
16. Läs en bok som har färre än 300 sidor.
17. Läs en bok som publicerades under 2013.
18. Läs en bok som handlar om älvor eller alver.
19. Läs en bok med en av de fyra elementen på omslaget.
20. Läs en bok som är skriven av en författare under 30 år.
21. Läs en bok med "The" i början av titeln.
22. Läs en bok som handlar om demoner eller andar.
23. Läs en bok vars titel innehåller sju ord.
24. Läs en dystopi.
25. Läs en bok vars omslag är mestadels röd.
26. Läs en översatt bok vars omslag är samma som originalet.
27. Läs en bok om tidsresor.
28. Läs en bok vars huvudperson har speciella kunskaper/egenskaper/krafter.
29. Läs en debutroman.
30. Läs en fristående bok.
31. Läs en bok utan människor på omslaget.
32. Läs en bok vars omslag är mestadels vit.
33. Läs en bok som publicerades 2012.
34. Läs en bok som i originalspråk varken är svensk eller engelsk.
35. Läs en bok om änglar.

Punkter jag redan klarat:
6. Med Kallt blod av Trueman Capote
7. Kretsen av Maggie Stiefvater
8. Att lura döden av L.J. Smith
9. Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling
13. Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl
15. Varma kroppar av Isaac Marion
28. Harry Potter och den flammande bägaren av J.K. Rowling
30. Den tomma stolen av J.K. Rowling
31. Beautiful Darkness av Kami Garcia och Margaret Stohl

Jag har alltså klarat 9 punkter och behöver ytterligare 11 för att klara utmaningen! Jag vill gärna läsa en rosa bok, en bok om älvor (!), en dystopi, en debutroman samt en bok om änglar, utöver det tänker jag låta kaoset leda mig dit det vill ;)

Hur långt har ni kommit? :)

6 kommentarer:

  1. Oh, det här låter ju svinkul! Jag har nog inget annat val än att hänga på den här utmaningen, hehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst känns den rolig! :) Jag gillar lite annorlunda utmaningar :)

      Radera
  2. Har också börjat med den utmaningen! :) Det svåraste är nästan att bestämma vart man ska sätta en bok man läst på listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja jag är helt enig! Jag tycker också att det är jätte svårt att välja vilken bok som skall stå på vilken plats! :)

      Radera
  3. Perfekt ! Jag som precis har läst ut en triologi och inte har en aning om vilken bok jag ska läsa nu! Danke ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja kaosutmaningen ger en del idéer ;) :)

      Radera