torsdag 9 januari 2014

Origami bokmärken!

Jag har så svårt för det här med bokmärken. Jag tycker att det är riktigt fint med fina bokmärken, speciellt om de passar till boken jag läser (okej låter lite nördigt..). Men av någon anledning försvinner alla bokmärken här hemma, jag misstänker starkt att mina två katter är skyldiga i de flesta av fallen. I vilket fall så kände jag mig lite pysslig igår och vek origami bokmärken, blev riktigt gulligt faktiskt! :)




 

Det är alltså två olika modeller, på de övre bilderna är det ett mer "traditionellt" bokmärke och på de undre bilderna är det ett hörnbokmärke :) Nu hade jag lite tjockare rosa papper hemma som jag använde mig av vilket gör att det blev lite väl sockersött (och inte riktigt passande till Dracula heller?) men det går ju att variera i oändlighet :) 

När jag inte känner mig pysslig används det mesta som bokmärke, tofsar, gem, godispapper (fy skäms på mig), små papperslappar, hårnålar.. Ja egentligen vad som helst som ligger i närheten, tycker dock att det är finare såhär! Dessutom så sitter dessa fast lite bättre så jag behöver inte oroa mig för att de trillar ur boken.

Vad använder ni som bokmärke? Någon som känner sig pysslig som vill se hur jag gjorde origami bokmärken? :) 

11 kommentarer:

  1. Tjusiga! Jag använder det jag kan hitta, jag har bokmärken också men de har som sagt en tendens att försvinna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är hos mig de försvinner! ;)

      Radera
  2. Jag har ett bokmärke som jag köpte, som ser ut som en matta. Det är inte alla gånger det är inom räckhåll när det behövs dock så jag tar ofta det som finns i närheten :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lätt så ;) Kul att du har köpt ett bokmärke dock! Jag kommer inte ihåg när jag senast köpte ett, kanske är dags? :)

      Radera
  3. Svar
    1. Roligt! Då ska jag se till att fixa ett inlägg med youtube-videon jag tittade på :)

      Radera
  4. Så fint, jag vill gärna se hur man gör ett origami bokmärke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! Jag skriver ett inlägg senare idag med instruktioner! :)

      Radera
  5. Brukar använda vad som finns till hands när jag börjar läsa boken. Skulle jättegärna se hur man gör dessa fina bokmärken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lätt så! Det värsta med "det-som-finns-närmast" är att det ofta är saker som lätt trillar ur boken :P Jag gör ett inlägg senare idag med instruktioner! :)

      Radera
  6. Riktigt fina bokmärken! Jag använder mig av ett bokmärke från en bokaffär. Har dessutom egengjorda, fast som jag inte använder (skäms på mig) :)

    SvaraRadera