tisdag 3 januari 2012

30 Days of Books - 3!

Day 03 - Your favorite series.

Detta är en riktigt knepig fråga, eftersom att jag föredrar att läsa serier och nästan alla mina favorit böcker har ingått i serier så känns det besvärligt att välja en. Men om jag absolut måste välja en.. Det får nog bli Harry Potter av J.K. Rowling. Det stod mellan The Twilight Saga, Harry Potter och Kejsar serien men eftersom att Harry Potter har varit en favorit sedan den första boken släpptes på svenska så vinner den serien :)

Det ska tilläggas att jag läser om alla Harry Potter böcker varje år (lite nördigt jag vet). Jag börjar i regel första december och brukar vara klar innan nyår. Det har blivit lite tradition, eftersom att jag alltid fick en ny Harry Potter bok i julklapp när jag var yngre och dessutom alltid drömde om att få fira jul på Hogwarts så kom jag snabbt in i julstämmning när jag läste om serien :)

Har ni några böcker ni läser om ofta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar