lördag 12 januari 2013

Bäst & sämst från 2012!

Eftersom att det fortfarande är januari har jag bestämt mig för att fortsätta fila lite på mina mål och även för att titta tillbaka lite på året som gick, jag vet som sagt inte hur många böcker jag kom upp i eftersom att det blir så himla stressigt så att jag inte hann hålla igång bloggen.


Trots det så måste jag säga att det absolut bästa jag läste var Divergent av Veronica Roth! Om ni inte har läst den så läs läs läs genast! Den är så fantastisk så att jag inte ens kan klä det i ord!











Inte långt efter Divergent kommer Lisa Schroeders bok Chasing Brooklyn som fångade mig på ett högst oväntat sätt, jag har aldrig trott att det där med att läsa på vers var något för mig, men ack så fel jag hade!










Högt upp på listan hamnar också Hungerspelstriologin (jag vet jag var lite efter men ni vet vad man säger, bättre sent än aldrig).



Långt ner på listan däremot hamnar 13 skäl varför av Jay Asher, jag är ledsen men den föll bara inte mig i smaken. Kanske hade jag för höga förväntningar?













Vilka böcker var bäst/sämst av de ni läste förra året? Några tips på böcker som absolut bara måste läsas? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar