fredag 19 april 2013

Recension: Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick!

Titel: Förlorad ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 317
Serie: Ängel #2
Utgavs: Maj 2011
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus

Handling:
Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och bryter därför deras band. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande.

Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa. Kan Nora lita på sin skyddsängel? Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?


~ * ~ 

Jag hoppade alltså direkt in i Förlorad ängel efter att ha läst den första boken. Jag gillade den första men låt oss bara konstatera att uppföljaren är bra mycket bättre! Jag tror på karaktärerna på ett helt annat sätt i Förlorad ängel, äntligen känns Noras känslor både verkliga och befogade. Jag förstår varför hon handlar irrationellt, jag förstår varför hon gör och säger saker som hon sedan ångrar. Stort plus!

Miljön och språket är fortfarande bra, Fitzpatrick blir bara bättre och bättre ju mer hon skriver känns det som. Även handlingen går framåt, vi fastnar inte i Nora och Patchs omöjliga kärlek. Handlingen driver oss hela tiden framåt med nya svar som genererar i nya frågor. Allt som allt är Förlorad ängel en riktigt spännande och passionerad historia som jag inte vill ska sluta.

Och på tal om sluta.. Slutet! Jösses, jag som inte ens har den tredje boken hemma.. Vad gör jag nu?!

+ Nora! Man får mycket bättre kontakt med henne, alla karaktärer är egentligen lättare att knyta till nu! Handlingen går också framåt och framförallt så händer det man minst anar hela tiden.
- Ibland kan det bli lite rörigt eftersom att det händer så mycket.

Vad tyckte ni om Förlorad ängel? Tyckte ni också bättre om uppföljaren? Någon som har läst Noras val (den tredje boken)? Är den lika bra? :) 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att uppföljaren var bättre. har läst tredje boken och den är också bra, men jag tror att jag gillar tvåan lite mer. Det var lite jobbigt i tredje boken att som läsare veta mer än Nora när hon tappat minnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska beställa hem den tredje boken nästa vecka! Tvåan slutade otroligt spännande så nu vill jag bara fortsätta med serien genast :)

      Radera