söndag 14 april 2013

The mortal instruments - svenska eller engelska?

Oh jag har ett sånt dilemma.. Jag har varit nyfiken på The mortal instruments serien i typ en evighet. Nu när jag skulle gå in och fresta mig själv för att eventuellt skicka iväg en beställning så såg jag att den första släpps på svenska den femte juni och inte nog med det så släpps de två första uppföljarna rätt så snabbt därpå. Så nu är frågan, väntar man på översättningarna eller kör man igång och läser på engelska?


Vad tycker ni? Någon som väntar på de svenska översättningarna? Någon som har läst böckerna på engelska och kan komma med några lockande ord? :) 

12 kommentarer:

  1. Jag har blivit väldigt nyfiken på de här böckerna. Jag kommer nog läsa dem på svenska, föredrar att läsa på svenska även om det säkert är bättre på engelska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar faktiskt föredra att läsa på originalspråket, men om jag har mycket att göra med skola och jobb så är det alltid mest bekvämt att läsa på svenska :) Därför får jag nog också hålla mig tills de släpps på svenska ;)

      Radera
  2. Jag vill också läsa dem! Men då kan jag nog vänta till juni, har böcker att fylla tiden med tills dess om jag säger så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar vara så ;) Jag har också gott om böcker att fylla tiden med så det lutar nog åt att jag väntar jag också :)

      Radera
  3. Jag har läst första på engelska och kommer nog lite då och då att fortsätta läsa serien på engelska :)

    SvaraRadera
  4. Sjukt bra böcker! Rekommenderar dom verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va roligt! Nu blir jag ännu mer ivrig :)

      Radera
  5. Jag har läst första boken på engelska och gillade den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Jag ser fram emot den svenska översättningen (har efter mycket om och men bestämt mig för att vänta på den)

      Radera
  6. Läst de tre första på engelska och de är väldigt lätta att läsa, så engelskan borde verkligen inte vara något problem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag som nästan var säker på att jag skulle läsa böckerna på svenska, jag får helt enkelt överväga det noga medans jag läser klart något av det jag har hemma :)

      Radera