tisdag 14 maj 2013

Vad händer just nu?

Jag känner mig ganska passiv måste jag nog erkänna, jag är mitt inne i en period där jag har någon form av super-läslust. Jag vill bara sluka alla böcker i min väg! Trots det så går min e-bok så segt, åh så segt. Dessutom längtar min själ efter Walking disaster, Änglarnas kamp och Beautiful chaos..

Kanske borde jag bara ta mig i kragen och beställa de böckerna som mitt hjärta skriker efter? Så länge gör jag i alla fall ännu en enkät!

Vid sängen
Revolt av Lisa Rodebrand som jag ännu inte ens har hunnit blogga om! Shame on me.. Candide av Voltaire samt Språksociologi av Einarsson. Alltså en jag ännu inte läst, en jag läste i höstas och en skolbok, inte jätte uppmuntrande.

I handväskan
Dagboken av Nicholas Sparks som jag läste ut under min senaste Karlstadsresa.

På jobbet
Jag har faktiskt inte bok på jobbet, jag lämnar aldrig mina böcker utanför mitt hem.

Utmaningsbok
Herre jösses, jag går ju i skolan. Får jag räkna in all min kurslitteratur som utmaningsbok? :)
Mina skolböcker heter saker som; Språktypologi och språksläktskap, Språksociologi, Svenska språket under sjuhundra år och Kortfattad svensk språkhistoria.

På iPaden/I telefonen
Fallen tid av Anna Roos. Boken verkar riktigt spännande, tyvärr kommer jag inte riktigt in i den på grund av formatet. Känns väldigt surt faktiskt.

Borde börja med
All min kurslitteratur? Japp, det känns som att det är dags nu. Dessutom har True Blood serien väntat oförskämt länge!

Läser emellanåt
Harry Potter serien, jag började läsa om den i julas, tappade intresset efter den femte boken och överväger nu att ta upp den sjätte :)

På is
Jag har faktiskt inte riktigt någon bok på is. De böcker jag har slutat läsa mitt i tror jag inte att jag kommer att fortsätta med. Däremot har jag flera serier som jag skulle kunna fullfölja så småningom.

Längtar efter att få läsa
Till att börja med de jag inledde med i början av detta inlägg; Walking disaster, Änglarnas kamp och Beautiful chaos. Men därtill kommer också Allegiant som tyvärr får vänta ett par månader till.

Vad läser ni just nu? :)

3 kommentarer:

  1. Är just nu inne i ett riktigt bra lästempo! Har slukat 7 böcker på ca 3 veckor! Jag har ju faktiskt familj villa å jobb oxå =)
    Serien De utvalda, tre böcker, ( än så länge hoppas ju på mer) är riktigt bra! Kan läsas hur många ggr som helst!
    Sista delen på en zombi trilogi, Den mörka staden, inte min typ av serie. Men har man läst de två första....
    Hemlös, tredje boken om den själslösa Alexia, riktigt bra serie det med!
    Och så det The Hobbit, ett måste när man har seett filmen =)
    Och så har jag påbörjat Borde vara död... Får se om det va något att ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah glömde Beautiful creatires fast på svenska då!
      Mkt mkt mkt bättre än filmen!!

      Radera
    2. Det är ungefär dubbelt så många böcker som jag har hunnit med! Förstår inte vad alla duktiga läsare får tiden ifrån, jag tycker att jag håller igång konstant.. Men skolan slukar väl det mesta av min tid skulle jag tro. Oh va många serier du tipsar om! Måste kolla in dina tips snarast! :) Beautiful Creatures läser jag på engelska, riktigt bra!

      Radera