fredag 14 juni 2013

Recension - Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick!

Titel: Änglarnas kamp
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 319
Serie: Fallen ängel #4
Utgavs: Maj 2013
Recensionsexemplar: Ja, tack till B Wahlströms!

Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus

Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna och därmed utplåna Patch.

Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.

~ * ~ 
Änglarnas kamp är den perfekta avslutningen på en fantastisk serie! Som jag hade längtat efter att läsa hur det skulle gå för Nora och Patch. Den avslutande delen är definitivt också den bästa.

Jag älskar hur Fitzpatrick lyckas hålla igång intresset för Nora och Patchs relation samtidigt som hon hittar nya hinder, dessutom får boken ett stort plus för att svartkonster/svartmagi finns med! Vem vill inte läsa mer om magi liksom? 

Nora genomgår stora förändringar i den sista delen och alla förändringar är definitivt till hennes favör. Jag lyckas på något sätt känna ännu mer med Nora än vad jag har gjort i de tidigare böckerna. Fortfarande händer dock ett par saker som känns lite klyschiga och förutsägbara, men av någon anledning gör det inte så mycket. Boken är ändå så otroligt spännande att det är omöjligt att lägga den ifrån sig! 

+ Nora och nefilerna, framförallt Noras nya inställning till nefilerna och till sin tillhörighet.
- Några få klyschor som ändå känns okej.

Åter igen flera stora tack till B Wahlströms som har försett mig med de två avslutande delarna i denna fantastiska kärlekshistoria :) 

Vad tyckte ni om Änglarnas kamp? Levde den upp till era förväntningar? Vilken av böckerna är er favorit? :)

6 kommentarer:

  1. Nu längtar jag ännu mer efter att läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt :) Den är riktigt bra! :)

      Radera
  2. Uppenbart att du är sponsrad av B Wahlströms, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag gör självklart reklam för alla förlag som skickar recensionsexemplar till mig, det ingår liksom lite i konceptet ;) Tråkigt att det stör dig så mycket, men det finns gott om bloggar som inte få hem recensionsexemplar! Jag föreslår ödmjukt att du vänder dig dit, allt gott! :)

      Radera
  3. Svar
    1. Verkligen! Det är alltid något sorgligt över den sista delen i en riktigt bra serie! :)

      Radera