torsdag 6 juni 2013

Recension - Blå måne av Alyson Noël!

Titel: Blå måne
Författare: Alyson Noël
Antal sidor: 327
Serie: De odödliga 2#
Utgavs: Mars 2012
Recensionsexemplar: Ja, tack till Buster förlag!

Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus

Precis då Ever har börjat acceptera sina fantastiska förmågor som odödlig, drabbas hennes älskade Damen av en mystisk sjukdom som hotar både hans minne och hans liv. I ett desperat försök att rädda honom reser Ever till det magiska och gåtfulla Sommarland. Här hör hon om Damens hemska förflutna och får en chans att ändra på historiens gång. 



~ * ~

Jag hade inga jätte höga förväntningar på Blå måne eftersom att Evermore egentligen varken var jätte bra eller jätte dålig. Och tur var väl det för jag blev verkligen positivt överraskad av Blå måne

Om Evermore var lite små seg ibland så är Blå måne verkligen dess motsats! Här kommer jag på mig själv med att längta efter att få läsa, med att undra hur det går för Ever och hennes stackars Damen. Handlingen var verkligen oväntad och jag njöt i fulla drag ^^ 

Karaktärerna är på något vis mer välskrivna i uppföljaren, jag får kontakt med Ever (som nu börjar kännas som en nära vän) direkt och jag lider verkligen med henne när allt går åt pipsvängen. Damen syns inte så mycket i den här boken, men det gör faktiskt ingenting. Istället får vi veta mer om Damens förflutna så jag känner ändå på något vis att jag fick lära känna även honom bättre. Dessutom presenteras en ny karaktär - Roman, som är väldigt bra skriven.

Allt som allt överträffar Blå måne alla mina förväntningar och jag ser verkligen fram emot att på börja bok tre - Skugglandet! :)

+ Ever & Damen, trots att de är åtskilda känns deras relationer och ja hela deras karaktärer mycket mer äkta i Blå måne!
- Jag vill fortfarande veta lite mer om hela odödlighetsgrejen! 

Tack igen till Buster förlag som gav mig möjligheten att läsa De odödliga från början!

Vad tyckte ni om Blå måne? Gillade ni Evermore mer? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar