tisdag 17 januari 2012

Revolt av Suzanne Collins!

Titel: Revolt
Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 329
Serie: Triologi med föregångarna Hungerspelen & Fatta eld.
Utgavs: Juni 2011

Bokens första mening: "Jag stirrar ner på mina skor och ser ett tunt lager av aska landa på det slitna lädret."

Rebellerna har gjort uppror. Katniss är räddad. Distrikt 12 ligger i ruiner. Peeta är kvar i huvudstadens våld. Finns verkligen distrikt 13? Kommer Katniss och Peeta att återförenas eller tar huvudstaden Peeta från henne. Var är hennes mamma och lillasyster? Och vilka andra från distrikt 12 har undkommit?

Det är med sorg i hjärtat jag meddelar att jag härmed har läst ut den sista delen i hungerspels-triologin.. Jag har nästan lust att läsa om alla igen nu på en gång! Jag är verkligen förälskad i triologin som har fängslat så många människor, men trots det var jag aningen besviken på sista boken.

Handlingen var inte riktigt lika spännande som i de två tidigare böckerna trots att slutet var ofattbart oväntat. För min del var det nog slutet som gjorde hela boken!

Karaktärerna och språket är precis som innan - lysnade! Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska fylla fritiden med, vad gillade jag att läsa innan hungerspelen? haha. Hungerspels-triologin rekomenderas varmt till alla som gillar att läsa spännande böcker med trovärdiga karaktärer!

Handling: 4/5
Karaktärer: 5/5
Språk: 4/5
Omslag: 3/5

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar