onsdag 25 juli 2012

Recension: När jag hör din röst av Stephenie Meyer

Titel: När jag hör din röst
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 451
Serie: The Twilight Saga
Utgavs: November 2008
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]

Första gången jag läste när jag kunde drömma tyckte jag faktiskt att den var sämre än om jag kunde drömma. Efterhand har jag ändrat mig, Om jag kunde drömma kommer antagligen alltid att ha en speciell plats i hjärtat eftersom att det var boken som introducerade mig till en av mina favorit serier, men om man ska försöka vara objektiv så är När jag hör din röst faktiskt bättre.

Jag älskar Jacob, det kanske är därför den här boken är så populär hos mig haha :) Jacob är en riktigt bra karaktär, väl beskriven och med en tydlig inte allt för förutsägbar personlighet. Bella är lite lame kanske, ändå känner jag igen mig i henne. Alla har fått sitt hjärta krossat någon gång och jag tror att om det hade varit möjligt hade jag reagerat precis som Bella gör, bara lagt mig ner och gett upp. Jag älskar det faktum att Jacob lyckas hålla henne uppe när hon är i sitt djupaste mörker.

Vilken av böckerna är er favorit? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar