onsdag 11 juli 2012

Recension: Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer!

Titel: Om jag kunde drömma
Författare: Stephenier Meyer
Antal sidor: 443
Serie: The Twilight Saga
Utgavs: November 2008
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]

Att skriva en recension på någon av Twilight böckerna blir egentligen väldigt fel eftersom att jag har läst dem allihopa så många gånger. Egentligen är jag nästan lite trött på böckerna, men samtidigt är de så mysiga så jag brukar läsa om dem när jag inte riktigt har någon lust att läsa något nytt.

Jag kommer iallafall ihåg första gången jag läste just om jag kunde drömma. Jag var först väldigt skeptisk eftersom att den handlade om vampyrer, jag trodde inte riktigt att vanpyrer och fantasy var min grej eftersom att jag egentligen bara läste historiska romaner. Av någon anledning bestämde jag mig ändå för att läsa den och jag har inte ångrat mig en dag :)

Själva språket är egentligen inget att hylla, boken är skriven i jag-form och är ganska så ensidig. Bella är medelmåttig och faktiskt lite tråkig. Edward är överdrivet perfekt, likaså hans familj. Jag antar att det är handlingen man faller för, det är en riktigt söt historia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar