fredag 18 januari 2013

Önskelistan - Den tomma stolen av J.K. Rowling!

Det är ingen hemlighet att jag är en riktig Harry Potter nörd och därmed älskar, avgudar, tillber (ni fattar) J.K. Rowling! Dock har jag varit aningen fundersam till hennes nya bok.. Delvis är jag extremt rädd för att jag skall bli besviken, utan att vilja det har jag ändå jätte höga förväntningar på allt den kvinnan skriver, så tänk om jag inte gillar hennes vuxen litteratur? Kort och gått står jag mellan ett hett begär och en extrem nervositet. Den här gånger vinner nog begäret och jag räknar med att beställa boken i år iallafall :)


 När Barry Fairbrother oväntat avlider, knappt fyrtio år gammal, försätter dödsfallet den engelska staden Pagford i chock.
Med sitt kullerstensbelagda torg och den historiska klosterkyrkan verkar staden vara en idyll - men bakom den rara fasaden döljer sig ett samhälle i krig. Rika i strid med fattiga, tonåringar i strid med sina föräldrar, hustrur i strid med sina män, lärare i strid med sina elever ? Pagford ruvar sannerligen på mörka hemligheter. Och den tomma stol Barry efterlämnat i grevskapsrådet blir snart källa till den värsta strid byn någonsin har upplevt. Vem kommer att stå som segrare i det val som utmärks av passioner, dubbelspel och oväntade avslöjanden?
Den tomma stolen är en tankeväckande och oupphörligt överraskande roman, fylld av svart humor.

Finns det någon som har läst den och som kan dämpa min nervositet eller avråda mig från att ens läsa den? Några andra Harry Potter fans som är nyfikna och sitter på samma delade känslor som jag?

2 kommentarer:

  1. Jag fick den i julklapp! Så den står och väntar i hyllan och visst är det lite nervöst att tänka på att läsa den eftersom jag älskade Harry Potter så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men verkligen! Jag älskar också Harry Potter så jag är jätte nervös! Men förr eller senare blir jag ändå tvungen att läsa den, jag har ju ändå saknat J.K. Rowling ;)

      Radera