onsdag 23 januari 2013

Harry Potter och dem flammande bägaren av J.K. Rowling!

Titel: Harry Potter och dem flammande bägaren
Författare: J.K. Rowling
Antal sidor: 751
Serie: Harry Potter
Utgavs: Juni 2009
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus


En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten.

Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren.


~ * ~


Det här är självklart inte första gången jag läser Harry Potter böckerna, trots det försöker jag skriva en kort recension. Det är lite svårt med tanke på att jag inte kommer ihåg mina tankar första gången jag läste boken, allt jag kommer ihåg är att jag fullkomligt älskade Harry Potter böckerna från första sidan! Det har inte ändrats, ju fler gånger jag läser serien desto fler fantastiska detaljer hittar jag. Från början var den flammande bägaren dessutom min favorit bok, nu vet jag inte riktigt vilken jag tycker är bäst. 

I vilket fall så fortsätter jag med bok fem, fenixorden, tills mitt paket kommer med nya böcker! :)

+ Handlingen! Spännande från första till sista sidan. Karaktärerna är så himla lätta att relatera till, otroligt väl beskrivna!
- Jag har inga minus med Harry Potter böckerna, jag älskar verkligen allt ifrån sättet de är skrivna på till handlingen till karaktärerna. 

Vilken är er favorit bok i Harry Potter serien? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar