tisdag 23 april 2013

Enkät - Hur är du som läsare?

Som ni vet så är jag inne och letar enkäter från tid till tid. Gärna hos bokhora som brukar ha en del spännande enkäter! :) Så här kommer en som jag hittade hos ovanstående.

Hur är du som läsare?

Snabb - Långsam

Läser alla ord - Skummar en del

Gillar långa beskrivningar - Hoppas över det som inte för historien framåt

Kommer ihåg detaljer - Kommer ihåg i stora drag

Undviker tjocka böcker - Läser gärna tegelstenar

Tycker om tunna böcker - Tycker att tunna böcker ofta saknar något

Idealboken är på mindre än 400 sidor - Idealboken är på mer än 400 sidor

Tjuvkikar på slutet - Läser aldrig slutet förrän boken är just slut

Väljer efter omslag - Skiter fullständigt i ytan

Läser baksidetexter - Undviker baksidetexter

Väljer boken efter rekommendation - Vill helst välja själv

Rekommenderar ofta böcker till andra - Rekommenderar sällan böcker

Hör det jag läser i huvudet - Hör aldrig det jag läser

Gillar ljudböcker - Gillar inte ljudböcker

Läser främst böcker i en genre - Gillar att variera min läsning

Läser alltid på svenska - Läser på flera språk

Är bra på att komma ihåg böcker jag läst - Glömmer lätt bort både titlar och författare

Skriver upp det jag läser - Skriver inte upp det jag läser

Läser varje dag - Läser mer sällan

Tycker att läsning är avslappnande - Tycker att läsning är ansträngande

Hur är du som läsare? :) Om du själv gör enkäten så länka gärna i kommentarfältet så att vi kan få se vad andra har för läsvanor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar