onsdag 24 april 2013

Önskelistan - The Goddess Test av Aimee Carter!

Jag älskar grekisk mytologi! Helst av allt skulle jag enbart läsa böcker om Gudar och Gudinnor, tyvärr är utbudet rätt snålt. Här kommer i alla fall en bok som verkar olidligt spännande, den klättrar direkt högt upp på bör-snart-beställas-listan! :)

Handling:
It's always been just Kate and her mom, and her mother is dying. Her last wish is to move back to her childhood home. So Kate's going to start at a new school with no friends, no other family and the fear her mother won't live past the fall. Then she meets Henry. Dark. Tortured. And mesmerizing. He claims to be Hades, god of the Underworld and if she accepts his bargain, he'll keep her mother alive while Kate tries to pass seven tests. Kate is sure he's crazy, until she sees him bring a girl back from the dead. Now saving her mother seems crazily possible. If she succeeds, she'll become Henry's future bride, and a goddess.

Hur spännande verkar inte The Goddess Test?! Hades är en av mina favorit Gudar, det är något speciellt med härskaren av underjorden! ;)

Någon som har läst boken? Någon mer som blev nyfiken? :)

7 kommentarer:

  1. Den verkar väldigt spännande! Jag blev riktigt sugen på att beställa den nu, tack för tipset! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst verkar den! :) Inga problem, jag blir alltid glad när andra är intresserade av samma böcker som jag själv är! ;)

      Radera
  2. Jag har varit nyfiken på boken ett tag, men när jag skulle beställa den häromdan fanns den inte på Bokus av någon anledning! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men testa adlibris där finns den! :D Skriv gärna om den när du är klar, jag är så himla nyfiken på den! :)

      Radera
  3. I början av året skrev jag en kommentar i din blogg om att det inte va så mkt i bok väg att se fram emot i år....
    Ack va fel jag hade!!! Massa tips här på bloggen plus massa avslutande serier och nya! Har ju tom NYA böcker som ligger orörda hemma, har aldrig hänt innan!
    Men har du inte läst Percy Jacksson böckerna? 5 st. Riktigt bra även om målgruppen är 12-15år... Pinsamt ju ;) Men ändå värd att läsa!
    Böckerna om Helena har du väl läst?
    Och till sist men absolut inte minst, har du läst böckerna Freja, Idun och Saga? Om asagudarna?? Sjukt bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så missar man det som är på gång ;) Skönt att du tycker att det är mycket att se fram emot nu i alla fall! :)
      Precy Jacksson böckerna har jag inte läst, men jag har sett den första filmen! ^^
      Helena står i min bokhylla och väntar snällt på sin tur.
      Böckerna Freja, Idun och Saga har jag läst! Riktigt bra böcker :)

      Radera
    2. Böckerna innehåller ju så mkt mer än filmen, finns faktiskt inte så mkt likheter! Men filmen är ju bra för det, å film två kommer ju till hösten, så den ska jag ju se!
      Åh du har Helena kvar att läsa! Blir nästan avis, går och väntar på sista delen så jag kan läsa om alla! Tillhör mina favvo böcker dom oxå! (har rätt många;))

      Radera