onsdag 17 april 2013

Recension: Fallen ängel av Becca Fitzpatrick!

Titel: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 288
Serie: Ängel #1
Utgavs: Juli 2010

Handling:
Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga.
För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv, men kommer han att tillåta det?
Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...


~ * ~

Jag vet att jag har läst boken förut, jag kan bara inte minnas när eller vad jag tyckte om den för den delen. Så det här blir som min första recension ^^

Jag gillar den här typen av böcker, den här lite löjliga kärleken och framför allt kärleken till en bad boy! Och Patch är en riktigt bra bad boy också vill jag lova. Dock blir jag lite frustrerad i början av boken, jag känner inte att jag får någon kontakt med Nora, Vee (hennes bästa vän) känns väldigt förutsägbar, den enda som egentligen är bra den första halvan är Patch som är konstant mystisk. Dessutom har jag riktigt svårt för att förstå Noras känslor i början av boken, kan man vara kär och vara livrädd för en person samtidigt?!

Efter ungefär halva boken känns det dock som att Fitzpatrick kommer igång ordentligt, ju mer jag ser av Nora och Patch desto mer hejar jag på deras kärlek, fnissar åt deras pinsamma stunder, gråter över deras osäkerhet och gläds åt deras förälskelse.

Spänningen och mystiken finns egentligen helt från första sida men den accelererar på ett väldigt tillfredsställande sätt och jag kommer faktiskt på mig själv med att bli förvånad mot slutet! Utan tvekan kastar jag mig på uppföljaren Förlorad ängel för att fortsätta läsa om Noras och Patchs kamp mot änglarna.

+ Nora och Patchs relation, jag älskar passionen, mystiken och det där lite farliga! 
- Noras röriga känslor i början av boken.

Någon annan som vill dela med sig av sina tankar? Sista delen i serien kommer som sagt ut i maj, någon annan som läser böckerna redan nu för att "komma in i stämning"? :) 

2 kommentarer:

  1. Jag köpte den här boken på bokrean... jag har bara inte hunnit läsa den. Men den verkar vara bra så jag får allt tag i att läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker helt klart att den är läsvärd! :) Jag är strax klar med uppföljaren som faktiskt är bättre än den första, har höga förväntningar på den tredje delen :)

      Radera