söndag 26 maj 2013

Enkät: Sommarläsning!

Sötaste Malin taggade mig till att göra en sommarläsningsenkät, jag hoppar på direkt! :)



1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Så himla svårt! Jag har typ världens längsta önskelista, men jag tänkte beta av ett par klassiker som jag skulle ha läst i skolan i höstas. Förutom klassikerna så tänker jag försöka beställa/läsa följande:
Änglarnas kamp - Becca Fitzpatrick
Alice i Zombielandet - Gena Showalter
Walking disaster - Jamie McGuire
The Goddess Test - Aimee Carter
Stad av Skuggor - Cassandra Clare

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Jag läser inte böcker jag inte är så sugen på längre! Livet är för kort för sånt trams ^^

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Jag önskar så att jag kunde säga i solen på balkongen eller på stranden, men faktum är att jag inte fattar hur någon klarar det! Min hjärna blir helt stekt och jag hittar inget bekvämt sätt att hålla boken på. Mitt svar får därför bli i soffan med mina kissemissar i knäet :)

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Jag kommer garanterat försöka mig på i solen (varje år har jag en naiv önskan om att min hjärna ska ha utvecklat någon typ av kylfunktion) men det blir nästan garanterat i soffan eller sängen till sist ändå.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag tror att det blir antingen Stad av Skuggor eller Alice i Zombielandet!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Alla borde verkligen läsa någon feel-good-bok! Någon lättsam chiclit som får det att pirra i kroppen, fuktas i tårkanalerna och rycka i smilbanden! :)

7. Strand eller hängmatta?
Hängmattan, utan tvekan!

8. Deckare eller roman?
Det är väl ingen direkt hemlis att jag inte läser deckare, alldeles för förutsägbart tyvärr. Svaret får bli roman!

9. Favoritgenre?
Fantasy! Gärna YA fantasy :) Förutom det så läser jag en del historiska romaner samt relationsromaner.

10. Tagga 3 andra!
Romeoandjuliet
Petrasbokblogg
Schitzo-Cookie's bokblogg

8 kommentarer:

  1. Åh jag läste precis Walking disaster, ett måste om man gillade Underbara helvete! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar så extremt mycket efter den boken! Den kommer nästan garanterat med i nästa bokbeställning ;)

      Radera
  2. Åh tack för taggen =)

    Ja livet är för kort för att läsa tråkiga böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem! :) Ja men visst är det! Från och med nu är det bara bra böcker som gäller :)

      Radera
  3. Tack för taggen, ska bli jättekul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis varit inne och läst dina svar! Kul att du gillade taggen :)

      Radera
  4. Planerar oxå att läsa Stad av skuggor, har hört så mycket bra om boken så jag ser verkligen fram emot att läsa den i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hört jätte mycket positivt om Stad av skuggor! Jag tänker läsa den på svenska om den råkar trilla ner som recensionsexemplar ;) Annars tar jag nog serien på engelska (då slipper man vänta på uppföljaren;)

      Radera