måndag 20 maj 2013

Recensionsexemplar - De odödliga 1#, 2# och 3# av Alyson Noël!

Åh gissa om jag är en lycklig prick idag? Jag har nämligen fått (trumvirvel tack) Evermore, Blå måne och Skuggvarelser, alltså De odödliga 1#, 2# och 3# av Alyson Noël! Jag har velat läsa den serien i evigheter så lyckan är verkligen obeskrivlig! :) Tusen tack till Buster Förlag för att ni förgyllde min dag (och antagligen resten av min vecka!)

Handling Evermore:
Midwest Book Review Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons hela livshistoria bara genom att nudda vid dem. Hon har blivit tvungen att flytta in hos en släkting i Kalifornien och börja i en ny skola. Ever har dåligt samvete för att hon överlevde och vill inte komma andra människor för nära. Därför klär hon sig i säckiga kläder och har Ipodlurarna i öronen. Hon lyckas bli lämnad ifred tills den nya killen börjar i skolan. Hela skolan tycker att Damen är en riktig snygging, men han har andra färdigheter också. Han är otroligt smart, han kan få saker att försvinna eller trolla fram tulpaner ur intet. Damen verkar även kunna läsa hennes tankar medan oljudet i hennes eget huvud verkar tysta när hon är med honom. Hon har ingen aning om vem han egentligen är eller vad han egentligen är. Det enda hon vet är att hon håller på att falla hjälplöst för honom. Men Damen hör hemma i en ny värld där ingen någonsin dör.



Åter igen, stort tack till Buster Förlag för dessa fantastiskt snygga och otroligt spännande böcker! :)

Någon som har läst De odödliga? Någon mer än jag som har skyhöga förväntningar? Kommer mina förväntningar att införlivas? :)

8 kommentarer:

  1. har läst första boken på engelska, ganska värdelös faktiskt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittills bara läst 30 sidor men den verkar bra tycker jag. Tyvärr får jag nog hoppas på att jag är oenig med dig för jag har så höga förväntningar på den här serien! ;)

      Radera
  2. De ser ju bra ut i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst gör de! Grymt snygga omslag :)

      Radera
  3. Jag tror det är jätte bra att läsa alla på raken...
    För dom är svåra att läsa om, och blir bara krånligare å krångligare... Första är bäst men sen tycker jag det går utför... Tyvärr... Men kommer ju ändå läsa övriga oxå så klart.
    Men jag tror dom är bättre om man läser alla på raken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan faktiskt tänka mig att de är svåra att läsa om! Jag har kommit halvvägs in i den första nu och hittills är den faktiskt bra! Har läst på baksidan av de andra två och det känns som att handlingen kanske inte rör sig så mycket framåt? Men jag läser på! :)

      Radera
  4. Jag har taggat dig till att göra en enkät på min blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! :D Jag blir så löjligt glad varje gång någon tänker på mig när det finns enkäter ^^

      Radera