måndag 13 maj 2013

Tegelstenstaggen!

Jag har blivit taggad hos Vargnatts bokhylla! Jag älskar taggar/utmaningar/enkäter och allt som hör där till så jag hoppar genast på den! :)

- Hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst
- Samt de två tjockaste böckerna i din TBR-pile (alltså böcker man inte har läst än)

Fem böcker jag har läst:
Här är det helt klart King och Rowling som dominerar!

- Under kupolen av Stephen King (1179 sidor)
- Pestens tid av Stephen King (1227 sidor)
- Knackarna av Stephen King (839 sidor)
- Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling (1008 sidor)
- Harry Potter och den flammande bägaren av J.K. Rowling (751 sidor)

Två böcker jag ska läsa:
King återkommer men Tolkien får göra honom sällskap den här gången :)
- Talismanen av Stephen King (798 sidor)
- Sagan om ringen av J.R.R Tolkien, alla tre böcker samlade i en volym (1222 sidor)

Det ser tyvärr ut som att de flesta bloggar jag följer redan har blivit taggade så om jag har missat någon, känn  er taggade! :)

Jag fullkomligt älskar tegelstenar! Vilken typ av böcker läser ni helst? Tips på bra tegelstenar? :)

4 kommentarer:

  1. Stephen King är allt duktig på att skriva "tegelstenar" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är han! :) Han har verkligen förmågan att skriva en tegelsten som aldrig blir långtråkig eller seg också, riktig favorit! :)

      Radera
  2. Å va jag kommer vara nyfiken på va du tyckte om Sagan om ringen! Oxå en av mina favvo böcker, har hittills läst den 2 ggr!
    Sen tillhör ju Grottbjörnens folk som mina favvo oxå... Där är ju alla böckerna på många sidor, har tappat räkningen på hur många ggr jag läst dom...
    Även sagon om eld och is är tillhör de tjockare böckerna... Väldigt spännande serie ju =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte vågat mig på den än haha! Jag började läsa den i 11-års åldern men tyckte att den var svår och seg. Nu sådär tolv år senare kommer jag antagligen att lyckas bättre om jag bara kan ta mig i kragen ;) Jag har läst de tre första i grottbjörnens folk serien, jag har tänkt att börja om och läsa allihopa så småningom! Även sagan och eld och is har jag påbörjat, riktigt bra serie både när det gäller böckerna och tv-serien! :)

      Radera