fredag 16 augusti 2013

Skrivgrupper för författare/blivande författare

Tjoho alla bokfanatiker, jag har lite funderingar (tur är väl det?). Jag skriver själv, jag antar lite fräckt att många litteraturnördar faktiskt skriver själva och kanske till och med har en befängd dröm om att få bli utgivna någon regnig dag. Vad vet ni om skrivgrupper? Alltså grupper där flera författare eller blivande författare samlas för att diskutera och läsa varandras texter? Jag har velat vara med i en skrivgrupp i evigheter men jag hittar mest kurser man kan läsa via internet och det är inte riktigt det jag letar efter.

Så min fråga är helt enkelt, vet ni något om skrivgrupper? Någon som är med i eller har varit med i en skrivgrupp? Någon som har intresse av att starta en skrivgrupp? :)

2 kommentarer:

  1. Har inte varit med i någon men skulle ev vara intresserad av att vara med i en. Tänker ofta att jag borde skriva mer och en skrivgrupp skulle ju bli en spark i baken då :) Min mail är msannaandersson@gmail.com om du kommer vidare i idén.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr inte kommit någonstans, men min mail är Nicole.boktokig@gmail.com om du skulle höra något så skicka iväg ett mail ;)

      Radera