måndag 12 augusti 2013

Just nu läser jag..

Just nu läser jag City of Ashes av Cassandra Clare. Den otroligt spännande fortsättningen på Stad av Aska (och ja jag blandar språk på titlarna eftersom att jag läste den första på svenska men uppföljaren på engelska). Hittills tycker jag minst lika bra om uppföljaren som om den första. Nu i veckan väntar jag dessutom på ett par spännande recensionsexemplar, åh vad det är underbart med nya böcker! :)


Jag vet att jag är typ sist med The Mortal Instruments serien, men jag måste ändå fråga - Vad tycker ni om serien? Vilken bok tycker ni är bäst? Är ni lika förälskade i serien som jag är? :)

6 kommentarer:

  1. Jag har bara läst först men älskade den och ska läsa resten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte att uppföljaren var lika bra, men den slutade extremt spännande så den tredje boken ser jag mycket fram emot! :)

      Radera
  2. Jag tycker jättemycket om Stad av skuggor och längtar efter fortsättningen. Det låter bra att City of Ashes är lika bra som första boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var inte riktigt lika bra, eller jag är lite kluven. Jag tycker nog att den första boken var snäppet bättre men upplösningen i tvåan var riktigt bra och den slutade extremt spännande! :)

      Radera
  3. Jag ska börja på bok 5. Meen det känns som om den borde slutat efter bok 3, alltså City of Glass. Serien är fortfarande bra men håller inte samma tempo tyvärr :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh nej! Jag hatar när det är så.. Jag ska börja på bok tre nu i dagarna, kanske inte ska ha allt för höga förväntningar då..

      Radera