onsdag 18 september 2013

Recensionsexemplar - Drömgångare av Samantha Shannon!

Åh älskade Modernista förlag! Här har jag totalt försummat bloggen för skolan (igen). Jag har varit ett riktigt vrak, pluggar grammatik en sisådär åtta timmar om dagen och har inte läst ett skvatt sen förra månaden (förutom skolböcker då). Så plötsligt, när jag går här hemma och tittar ut på regnet så dimper ett stort tungt paket ner i brevlådan. I paketet finns en bok jag aldrig ens har hört talas om men som låter så otroligt lovande att jag genast var tvungen att både blogga och att börja läsa!

Tack Modernista, för att ni påminde mig om böckerna och mitt riktiga liv (och givetvis för recensionsexemplaret också!)

Handling:
Paige Mahoney vet inte själv gränserna för sin förmåga. Hotad i en kontroll i t-banan råkar hon döda en vakt. Att undkomma kommer i princip att vara omöjligt. Ingen är efterlyst av Scion särskilt länge.
Året är 2059. Det är tvåhundra år sedan Scion inrättades i Storbritannien; som ett säkerhetssystem, men alla vet vad det i själva verket är en ockupationsmakt, ett växande imperium. 

Sedan hon var 16 har Paige arbetat åt Jaxon Hall i Londons kriminella undre värld. Hennes jobb är att skaffa information genom att bryta sig in i folks medvetande. Paige är nämligen klärvoajant och därtill av en ytterst sällsynt sort: hon är drömgångare. Enligt Scion begår hon högförräderi bara genom att finnas till.
Exakt hur åtråvärd hon är för sin fiende kommer hon tids nog att bli varse. 



(och ja, jag har katter)

Någon mer som har fått hem Drömgångare? Någon som blev nyfiken? :)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst låter den spännande? Dessutom är den tjock, jag älskar tjocka böcker! :)

      Radera
  2. Jag fick oxå hem den och blev super glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det, jag blev också super glad! :D Det är så fantastiskt att få hem nya böcker!

      Radera
  3. Jag fick hem den idag och den ska läsas så fort jag läst ut Gone Girl :D Så exalterad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser också jätte mycket fram emot Drömgångare! :D

      Radera