tisdag 22 oktober 2013

Just nu..

Just nu skriver jag faktiskt ett tal som jag skall hålla i skolan på fredag. Men eftersom att det är en annan blogg (som inte finns som tur är haha) så vill jag tala om att jag vid sidan av det försöker få tid till att läsa Scarlet! :) Scarlet är minst lika bra som jag hade hoppats på och lever absolut upp till förväntningarna man hade efter Cinder. Jösses om bara skolan kunde backa lite så att alla fantastiska fantasyböcker kunde få lite mer plats, hur fantastiskt hade inte det varit?

När jag är klar med Scarlet kommer jag genast att börja på Vi måste sluta ses på det här sättet. Förhoppningsvis kan jag börja på den redan på fredag när jag sitter på ett tåg upp mot Karlstad! Längtar så otroligt mycket tills julen, hoppas att vi får i alla fall en veckas juluppehåll så att man hinner äta knäck och läsa massvis med bra böcker! :)


Vad läser ni just nu? Vad tyckte ni om Scarlet? :) 

2 kommentarer:

  1. Jag läste nyligen Scarlet, det var inte helt och hållet min grej men jag tror att jag missade mycket eftersom att jag inte läst Cinder innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror definitivt att man bör ha läst Cinder först! Det tog ett tag innan jag kom in i Cinder eftersom att världen är helt ny, men när jag väl fattat grejen var jag helt såld ;) Jag tycker därför mycket bra om Scarlet hitills! :) Men ge Cinder en chans! :)

      Radera