torsdag 17 oktober 2013

Recensionsexemplar - Scarlet av Marissa Meyer!

Jag har på senaste tiden fått hem en himlans massa recensionsexemplar som jag inte riktigt har hunnit skriva om, jag tänkte försöka komma ikapp i helgen! Här kommer i alla fall ett som ligger mig lite extra varmt om hjärtat och i och med det vill jag rikta ett extra tack till Stephanie Mix Förlag för att hon är så otroligt trevlig och gullig! :)

Handling:
I den andra delen av Månkrönikan möter vi åter Cinder där vi lämnade henne i första delen: i fängelset. Hennes enda mål är att rymma - men hon vet att hon kommer att bli högvilt om hon lyckas. På andra sidan jorden söker Scarlet Benoits efter sin försvunna farmor. Det visar sig att farmor har många hemligheter, och att hon länge svävat i livsfara. Så möter Scarlet Wolf, en streetsmart slagskämpe. Han tycks sitta på viktiga upplysningar om farmor, men vågar Scarlet verkligen lita på honom? När Scarlet och Wolf lär känna Cinder, som är på flykt slår de tre sig samman och gör allt för att hålla sig gömda för den onda måndrottningen. I Cinder fick vi möta Askungen som en superkompetent mekanikercyborg i ett framtida Nya Beijing. Cinder dyker upp även i denna bok, men här är det istället rödluvan - en tuff fransk tjej med pistolen innanför bältet - som är huvudkaraktär. Och ja, det finns även en stor stygg varg...



Som ni kanske förstår är detta ett recensionsexemplar som jag är lite extra glad över! :) Jag älskade Cinder och har sett väldigt mycket fram emot att läsa Scarlet, nu har jag startat och förhoppningsvis är jag klar för en recension efter helgen! :)

Har ni läst Scarlet? Var den bättre eller sämre än Cinder?

4 kommentarer:

  1. Å va jag håller tummarna för att dom är bra! Fick hem bägge två igår. Har legat på min önskelista länge men kunde inte bestämma mig om de va värt att köpa dom... Men så skrev du om cinder, och då hamna dom i kundvagnen istället! :)
    Nu har jag förstått att du har fullt upp, men till lugnare tider kan jag rek böckerna Rör mig inte och Rädda mig inte. Mkt bättre böcker än jag först trodde!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu känner jag verkligen pressen! Haha ;) Jag tyckte att Cinder var riktigt bra! :) Har väldigt höga förhoppningar på Scarlet som jag inte har hunnit komma in i än. Kom tillbaka och berätta vad du tyckte sen!

      Rör mig inte läste jag förra sommaren, jag var lite kluven angående den. Men jag vill definitivt läsa uppföljaren! :)

      Radera
  2. Jag har tänkt läsa de här böckerna, vet inte varför det inte blivit av än. Får se till att läsa dem :)
    Har taggat dig i en utmaning: http://forfattardrommar.se/2013/10/18/lasvanor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Cinder var i alla fall fantastisk :) Åh underbara du jag har velat bli taggad i den utmaningen i evigheter! Tack, tack, tack! :) <3

      Radera