måndag 11 november 2013

Recensionsexemplar: Legend av Marie Lu!

För några veckor sedan kom ytterligare ett recensionsexemplar! En bok som jag inte hade hört något om tidigare, men när jag tittade närmre så såg jag att den har fått riktigt bra kritik. Tusen tack till Modernista förlag för att ni fortsätter att skicka hem ytterst lovande böcker :)

Handling:
Det som en gång var västra USA är nu Republiken, en nation som ständigt befinner sig i krig med sina grannar.
Femtonåriga June är född i en elitfamilj i ett av Republikens rikaste distrikt, och hon får sin utbildning i Republikens högsta militära kretsar. Day, däremot, är född i slummen och är landets mest eftersökta brottsling. Men hans motiv är kanske inte så illasinnade som de verkar.
June och Day är från olika världar, och det finns ingen anledning till att deras vägar skulle korsas förrän den dag då Junes bror Metias mördas och Day blir huvudmisstänkt. Indragen i den ultimata katt-och-råtta-leken kämpar Day för sin familjs överlevnad, medan June söker hämnd för Metias död.
Men så upptäcker June och Day, i en chockartad vändning, sanningen om vad som har sammanfört dem. Och hur skrämmande långt deras hemland är berett att gå för att bevara sina hemligheter. 



(Japp som vanligt är min soffa full av katthår..)

Jag hoppas på att kunna börja läsa Legend redan i veckan! Den verkar otroligt spännande. Någon som har läst den redan? Vad tyckte ni? :)

13 kommentarer:

  1. Tyckte den var väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt! Är riktigt spänd på att läsa den :)

      Radera
  2. Jag har tänkt att den där inte har varit något för mig men jag får nog ta och ångra mig och ge den ett försök ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recension kommer förhoppningsvis i veckan så då hoppas jag på att kunna rekommendera den ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Spännande! Verkar vara många som tycker bra om den! :)

      Radera
  4. Jag trodde inte att jag skulle gilla Legend men det gjorde jag och vill läsa mer NU!! :) I min soffa är det fullt med hundhår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ju fler kommentarer jag läser desto mer sugen blir jag på att sätta igång genast! ^^ Ja alla dessa djurhår, suck.. Finns ju inte en chans att bli av med allt hår. Dammsuger soffan flera gånger i veckan men det blir inte direkt någon större skillnad haha

      Radera
  5. På svenska??
    Alla som har djur och tygsoffor hemma vet hur det är med dom där håren ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes den är på svenska! :) Haha ja jag kanske borde ha satsat på en skinnsoffa? ;)

      Radera
    2. Haha ja jag har en tygsoffa hemma samt tre katter! Nästa blir en skinnsoffa!
      Då blir det nog och läsa den, har läst divergent nu, och älskar den sorterns böcker, detta verkar ju vara något liknande! =)

      Radera
  6. Jag läste ut den i går och recension kommer i morgon. Jag gillade den! Den har fått oförtjänt lite uppmärksamhet tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade den också! Min recension skulle ha kommit för typ en månad sen så vi får väl se när jag får tummen ur haha! :)

      Radera