onsdag 18 december 2013

Julgranar och böcker!

Imorgon har jag mitt sista seminarium för i år och sedan blir det äntligen lite lugn och ro! Har läst så otroligt lite den här hösten, det gör faktiskt lite ont i själen. Jag har så många böcker som inte ens har påbörjats! I vilket fall så har det väl inte undgått någon att det snart är jul? Här hemma bestämde vi oss för att köpa vår första gemensamma gran. Vi har inte riktigt vågat oss på det tidigare eftersom att vi har två katter som är mer terrorister än keldjur. I vilket fall så kom min sambo på att den enda platsen som fanns för granen var framför bokhyllorna.. Jag är väl inte direkt överförtjust i detta men jag försöker intala mig själv att det är tillfälligt!


Nu ser jag att det är helt värdelös kvalité på bilden men nu ser i alla fall vad jag menar :) Vart står er gran? Någon mer som får problem med att nå sina böcker?

6 kommentarer:

  1. Åh mys med julgran! Vi åker till Kiruna och firar jul så jag och syrran har ingen gran här i lägenheten. Men när jag får eget ska jag bannemig ha en! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Extra mysigt är det tidigt på morgonen när man äter frukost i mörkret och det ända ljuset kommer från granen! Det är något speciellt med en egen gran också vill jag lova ;)

      Radera
  2. Vilken mysig gran ♥ Jag brukar ha min julgran framför en ledig vägg i vardagsrummet men just nu är den väggen upptagen = ingen julgran framme än p.g.a. platsbrist :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte heller någon ledig vägg tyvärr.. Trots vårt gigantiska vardagsrum (vart tar all plats vägen?!) Men framför bokhyllorna gick bra! :)

      Radera
  3. Vi kör med riktig julgran och den står i det enda boklediga hörnet i vardagsrummet :)

    SvaraRadera
  4. Snygg gran! Och då kommer man ju att hänga MER kring bokhyllorna, så det kanske är en extra bra plats :)

    SvaraRadera