torsdag 19 december 2013

Bookhaul: Allegiant av Veronica Roth!

Jag fattar inte att jag inte ens har börjat läsa Allegiant än! Det säger lite om hur mycket jag har att göra i skolan just nu.. I vilket fall så har jag väntat på Allegiant i ett år och nu har jag äntligen beställt och fått hem den :) Jag har påbörjat boken lite smått men inte riktigt kommit in i divergent-känslan ordentligt eftersom att jag inte har kunnat sätta mig ner och läsa någon längre tid.

Handling:
What if your whole world was a lie?
What if a single revelation like a single choice changed everything? What if love and loyalty made you do things you never expected?


The faction-based society that Tris Prior once believed in is shattered fractured by violence and power struggles and scarred by loss and betrayal. So when offered a chance to explore the world past the limits she's known, Tris is ready. Perhaps beyond the fence, she and Tobias will find a simple new life together, free from complicated lies, tangled loyalties, and painful memories. 

But Tris's new reality is even more alarming than the one she left behind. Old discoveries are quickly rendered meaningless. Explosive new truths change the hearts of those she loves. And once again, Tris must battle to comprehend the complexities of human nature and of herself while facing impossible choices about courage, allegiance, sacrifice and love. 




Jag har läst att slutet blev en riktigt besvikelse, stämmer det? Spoila inte tack! ;) Någon som tycker att avslutningen är bra?

5 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKADE slutet. ;) Hoppas du tycker om boken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Så fantastiskt att höra från någon som inte tyckte illa om slutet! Jag håller på med boken nu men det går aningen segt, det känns som att den startade riktigt spännande och nu är jag i någon latentfas där det inte händer rätt mycket. Nu vill jag dock fortsätta läsa för att komma till slutet! :)

      Radera
  2. Jag har oxå hört mycket negativt om slutet, kommer nog bli skräckblandad förtjusning att läsa slutet för att få veta vad man tycker om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också det! Nu ska jag lägga mig och läsa genast! :D

      Radera
  3. Jag har bara läst halva boken. Den ligger och vilar nu medan jag läser annat. Råkade få veta slutet, men det är egentligen inre det som gör att jag lagt undan den utan att jag tycker inte att den är lika intressant och spännande som de andra två. Men jag vill läsa den och vill veta vad som händer, även om jag nu vet hur det slutar.

    SvaraRadera