söndag 29 december 2013

Förlag att hålla koll på!

Häromdagen satt jag och tittade lite på vad som kommer att ges ut nästa år. Framförallt håller jag väl ögonen öppna efter uppföljare och favorit författare. Plötsligt slog det mig att jag är inne på ganska många nya förlag, förut började jag alltid med B Wahlströms, nu finns det faktiskt ett par andra förlag som jag har koll på! Därför tänkte jag samla mina tre favorit förlag för i år, alltså de förlagen som jag har vart mest nöjd med under årets gång. B Wahlströms finns givetvis med på listan men för att även ge de mindre förlagen en chans så fokuserar jag på förlag som inte är lika kända :)

1. Modernista
Modernista toppar min lista på grund av flera anledningar. Dels så är personalen otroligt trevlig, och nej det är inte fjäsk och inlägget är inte sponsrat på något vis! Men jag tycker alltid att Modernista är snabba med att svara på mail och dessutom har de flera väldigt intressanta utgivningar!
Drömgångare av Samantha Shannon
Divergent & Insurgent av Veronica Roth
Enders spel av Orson Scott Card
Legend av Marie Lu


2. Kalla Kulor förlag
Kalla kulor förlag är precis som Modernista väldigt bra på att svara på mail, sånt uppskattas alltid! Dessutom gav de ut en av de absolut bästa böckerna jag har läst i år!
Underbara helvete av Jamie McGuire
Den nya människan av Boel Bermann


3. Mix förlag
Mix förlag är ett digitalt förlag som främst fokuserar på e-böcker, trots det har de givit ut några inbundna böcker som jag har haft turen att få hem. Och vilka böcker dessutom! Mix har gett ut några riktiga guldkorn, jag kommer dessutom att sakna deras snygga omslag i mina bokhyllor.
Cinder & Scarlet av Marissa Meyer
Varma kroppar av Isaac Marion


Det finns givetvis fler förlag som förtjänar en plats här men jag stannar nu så att det inte blir för långt. Det är väl nu man får passa på att tacka alla förlag för detta året! Jag ska sätta ihop ett inlägg med utgivningar som jag ser fram emot i januari, jag råkar veta att det blir en spännande vår ;)

Vilka är era favorit förlag? Har jag missat något guldkorn?

3 kommentarer:

  1. Kalla kulor är jag också väldigt förtjust i :)
    Gilla Böcker har ju Jonathan Troppers böcker, så det är ett favoritförlag hos mig helt klart ;) Annars gillar jag nog också Forum, de har ju Lucy Dillons böcker bland annat.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Gilla Böcker! :)

    SvaraRadera
  3. Håller med om Modernista, alltid snabba på att svara och supertrevligt bemötande! Roligt med förlag som verkar värdesätta oss bokbloggare.

    SvaraRadera