torsdag 9 januari 2014

Bokbloggsjerka 10-13 januari!

Förra året hoppade jag på någon bokbloggsjerka men oftast kom jag på det allt för sent, i år har jag planerat att bli bättre på detta. Jag älskar ju som bekant enkäter och tags så jerkan är ju också lite min grej!

Veckans fråga:
Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

- Jag har tänkt så himlans mycket på den här frågan (innan jerkan startade alltså) och vet fortfarande inte riktigt. Å ena sidan gillar jag att ha mål, å andra sidan har jag så otroligt mycket att göra i skolan och på somrarna verkar det vara mitt öde att jobba häcken av mig. Jag har övervägt kaosutmaningen, jag har också övervägt att ha några lätta eller rimliga mål. Än så länge har jag dock inte bestämt mig.

Deltar ni i några utmaningar? Någon som har några roliga utmaningar att tipsa om? :)


14 kommentarer:

  1. Det är en svår balans det där. Jag försöker ta det lite lugnare i år ;-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig, men tänkte att jag kikar på kaosutmaningen för att matcha de böcker jag läser med den, och inte tvärtom ;)

    SvaraRadera
  3. Det ska ju inte bli stressigt, utan kul... Håller med skrivaläsaleva om att Kaosutmaningen är bra eftersom det går ganska lätt att pricka av sådant man ändå läser :-)

    SvaraRadera
  4. Så länge det känns bara kul är utmaningar toppen, men så fort de blir en plikt eller ett ok är det dags att ta paus.

    SvaraRadera
  5. Jag försöker också välja utmaningar med omsorg. Kan tipsa dig om Spänningsutmaningen hos Mia (http://miaeggimann2.blogspot.se/) om du gillar deckare och/eller thrillers.

    SvaraRadera
  6. Jag har många egna utmaningar för att försöka pusha mig att läsa fler av mina hyllvärmare,biografier och engelska böcker :)

    SvaraRadera
  7. Jag har nöjt mig med kaosutmaningen som gemensam utmaning men sedan har jag gjort några personliga utmaningar också.

    SvaraRadera
  8. Jag deltar i Kaosutmaningen och Spänningsutmaningen som jag även håller i.
    Den är ganska kravlös, vilket jag tycker är skönt.
    Mia

    SvaraRadera
  9. Jag håller mig borta från utmaningar :p

    SvaraRadera
  10. Finns massor av utmaningar känns det som och då blir jag automatiskt lite anti, några går bra men nu finns det lite för många att välja på. Tycker jag.

    SvaraRadera
  11. Kaosutmaningen tror jag blir en lite kul grej, mer än en utmaning. I alla fall för mig. Jag tänker inte välja böcker för att passa in på utmaningen, utan försöka passa in böckerna jag läser i utmaningen :)

    SvaraRadera
  12. Blev några utmaningar för mig fast jag egentligen inte borde.

    SvaraRadera
  13. Hittills i år har jag hållit mig till min egen privata utmaning, men det ändras :).

    SvaraRadera
  14. Jag kör ganska många utmaningar, men det är för att jag ska se till att vika tid för läsning och fotografering, för det mår jag bra av! Kaosutmaningen är bra, för den fixar sig till del av sig själv bara genom att jag läser böcker... Till att börja med kommer dett att vara lätt att hitta punkter att bocka av, det lär bli svårare mot slutet...

    SvaraRadera