fredag 17 augusti 2012

Chasing Brooklyn av Lisa Schroede!

Titel: Chasing Brooklyn
Författare: Lisa Schroede
Antal sidor: 413
Utgavs: Januari 2010
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]

Restless souls and empty hearts
Brooklyn can't sleep. Her boyfriend, Lucca, died only a year ago, and now her friend Gabe has just died of an overdose. Every time she closes her eyes, Gabe's ghost is there waiting for her. She has no idea what he wants or why it isn't Lucca visiting her dreams. Nico can't stop. He's always running, trying to escape the pain of losing his brother, Lucca. But when Lucca's ghost begins leaving messages, telling Nico to help Brooklyn, emotions come crashing to the surface. As the nightmares escalate and the messages become relentless, Nico reaches out to Brooklyn. But neither of them can admit that they're being haunted. Until they learn to let each other in, not one soul will be able to rest.

~ * ~

Det här är en bok, skriven på vers, som jag har varit otroligt nyfiken på väldigt länge. Först känns det lite märkligt att läsa på vers, men efter ett par kapitel var jag helt förälskad! Varför skriver inte fler på vers? Det här är nog den mest innerliga boken jag någonsin läst. Chasing Brooklyn är otroligt vackert skriven, känslorna är så väldefinierade att man känner allt själv in i minsta detalj.

Chasing Brooklyn är inte gastkramade spännande, trots det kunde jag inte lägga ifrån mig boken annat än för toalett och matpaus (jag läste ut boken på en natt). Karaktärerna är helt underbara, jag gråter när Brooklyn gråter och känner mig förbannad när Nico är förbannad.

Så låt er inte skrämmas över att Lisa Schroede skriver på vers, det här är en bok jag önskar att jag inte hade läst bara för att jag hade velat läsa den för första gången en gång till! :) Jag måste beställa resten av Lisas böcker snarast!

Ett av mina favorit stycken i boken:
I fall asleep
with the music playing.
It comforts me.
Like he's lying
right here next to me,
his breath,
the sweetest music of all,
whispering in my ear.


+ Alla otroligt välbeskrivna känslor, karaktärerna och det fantastiskt vackra språket.
- Ingenting alls!

Någon annan som har läst Chasing Brooklyn? Är resten av Lisa Schroedes böcker lika bra? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar