måndag 13 augusti 2012

Recension: Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer!

Titel: Så länge vi båda andas
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 558
Serie: The Twilight Saga
Utgavs: Mars 2009
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]

Det här är enligt mig den bästa boken i serien, men det är allt annat än objektivt. Antagligen beror det på att det är den här boken jag har läst minst gånger. Men den är så oerhört bra och spännande! Första gången tyckte jag att det var tråkigt att läsa jacobs del, nu har jag helt ändrat åsikt. Jacobs del är så givande! Den ger en helt annan förståelse för både Jacob och flocken, något som annars var väldigt luddigt när man enbart läste ur Bellas perspektiv. Dock hade jag gärna velat läsa om graviditeten ur Bellas perspektiv också, lite girigt av mig kanske haha :)

Jag fullkomligt älskar Bellas förändring i den här boken, hur hon går från små feg och allmänt intet sägande (förlåt, jag vet att många verkligen gillar Bella, jag menar inte att förolämpa någon) till en stark förebild och en mamma. Edward är ganska oförändrad och blir därför också ganska så ointressant. Men boken i helhet är riktigt bra! Trots att jag är allmänt trött på The Twilight Saga kom jag på mig själv med att sträckläsa Så länge vi båda andas, jag antar att The Twilight Saga fortfarande ligger mig väldigt varmt om hjärtat :)

Någon mer som har en speciell relation med The Twilight Saga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar