onsdag 8 augusti 2012

Ett skepp kommer lastat.. med böcker!

För exakt åtta dagar sedan beställde jag nio böcker, fem från adlibris och fyra från the book depository, böckerna från adlibris kom i måndags och resten kom idag! :) Äntligen har jag fått hem lite nya böcker, inget triggar läslusten så mycket som att öppna en helt ny bok, gärna en man har längtat efter att få läsa!




Först ur är alltså:
Chasing Brooklyn - jag har velat läsa den här boken såå länge! Jag är väldigt nyfiken på att läsa en bok som är skriven i vers. Ska bli spännande.
Delirium - Här är det handlingen som har tilltalat mig ett bra tag! Har väldigt höga förväntningar på den här boken.
Divergent - När jag läste handlingen var det något som påminde mig om hungerspelen? Alltså har jag väldigt höga förväntningar på även den här boken, kanske inte helt rättvist men vi får se om den kan leva upp till det ;)
Insurgent - Fortsättning på Divergent :)



Sen beställde jag tre böcker som jag ska läsa i skolan i höst :)
Hamlet, Fröken Julie och Mörkrets hjärta. Det är tre klassiker som jag aldrig läst, överlag gillar jag klassiker så det ska bli väldigt spännande.
Jag beställde även Män är från Mars Kvinnor är från Venus och Män åtrår Venus Kvinnor älskar Mars som är relationsböcker. Jag fick tipset av en tjejkompis som tyckte att böckerna var både roliga och lärorika. Det är ännu två böcker som jag har extremt höga förväntningar på! :)

Någon som har läst böckerna jag precis fått hem? Vilken bör jag börja med? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar