onsdag 30 januari 2013

Enkät - Happy Bookaholic!

Då har jag äntligen blivit taggad! Stort tack till Vargnatts bokhylla! :) 

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Jag älskar allt som har med nya böcker att göra! Jag älskar hur de känns i handen, hur de luktar, hur sidorna är hårda och olästa, hur fina de ser ut bredvid mina gamla böcker i bokhyllan.. Jag älskar helt enkelt nya böcker! 

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Oj, det varierar väldigt mycket! Det går i perioder, vissa perioder så beställer jag extremt många böcker vissa perioder är det total torka. Just nu beställer jag väldigt mycket böcker, annars beställer jag mest när det är rea och köper mest när det är stora loppmarknader. 

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Jag köper nästan (i stort sett alla) mina böcker online. Det är billigare och smidigare helt enkelt! Tyvärr måste jag nog säga för att det är ju så otroligt mysigt att gå runt och kolla i en butik :)

4. Har du någon favorit bokaffär? 
Nja, egentligen inte. Jag gillar akademibokhandeln för att den är stor och har ett stort utbud! Annars tycker jag mycket om fantasybokhandeln i Göteborg.

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Det har väl hänt, tror att jag förbeställde den sista Twilight boken och den sista Harry Potter boken, oftast väntar jag dock. 

6. Har du en månadsbudget för bokinköp som du inte får överskrida?
Nej, fast jag borde kanske ha det ibland? haha 

7. Bokköpsstopp - är det något för dig?
Nej det skulle aldrig fungera. Hittar jag en bok som jag måste ha så köper jag den, är det rea eller erbjudanden där det finns böcker jag har velat ha länge så passar jag på! :)

8. Hur stor är din bokönskelista?
Den är extrem! Känns inte som att den kommer att bli avklarad i det här livet iallafall haha!

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
Haha nu har jag ju precis beställt en hel massa böcker och då blev det främst de böckerna som jag vill äga nu! Men några finns nog kvar :)
Helena av Josephine Angelini 
Halo av Alexandra Adornetto
Fallen serien av Lauren Kate 

10. Vem taggar du vidare? 
Eftersom att jag gjorde den här enkäten lite sent så har de flesta bloggar jag följer redan gjort den, därför taggar jag alla som inte har blivit taggade och gärna vill göra den! :)

Kommentera gärna och länka till er enkät så att jag kan få läsa era svar! :)

2 kommentarer:

  1. Tror också jag skulle behöva i alla fall två liv till för att lyckas läsa alla böcker på min bokönskelista :P

    SvaraRadera