fredag 1 februari 2013

Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling!

Titel: Harry Potter och Fenixorden
Författare: J.K. Rowling
Antal sidor: 1008
Serie: Harry Potter
Utgavs: Mars 2004
Finns att köpa: [Adlibris] [Bokus]

Harry Potter har fått nog. Sommarlovet hos Dursleys har varit värre än någonsin. Hans bästa vänner verkar inte bry sig om honom, han har inte fått några nyheter från trollkarlsvärlden på hela sommaren och han riskerar dessutom att bli relegerad. När Harry väl återvänder till Hogwarts för sitt femte år är ingenting som det brukar vara, och den stora frågan är: När ska Lord Voldemort slå till igen?


~ * ~

Eftersom att detta är en omläsning är det svårt att komma ihåg vad jag tänkte första gången jag läste den. Men så länge jag kan minnas har det här alltid varit min favoritbok i Harry Potter serien. Jag älskar hur bitter den är, hur missförstådd Harry är och hur mycket känslor det cirkulerar genom hela boken. Slutet är det allra bästa, sårbarheten hos Dumbledore och ilskan hos Harry är helt oslagbar!

+ Alla känslor och spänningen!
- Jag vägrar att hitta brister hos Harry Potter böckerna, haha ;)

Någon mer som har Harry Potter och Fenixorden som favorit? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar