fredag 1 februari 2013

Januari 2013!

Då var januari slut och det är dags för en sammanfattning!

Antal böcker: Fyra
Antal sidor: 2821
Antal uppfyllda mål för 2013: Noll
Antal böcker på svenska: Fyra
Antal böcker på engelska: Noll

Så jag har alltså läst:
Med kallt blod av Truman Capote
Varsel av Stephen King
Harry Potter och Den flammande bägaren av J.K. Rowling
Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling

Jag uppfyllde inga mål men jag har ju faktiskt hela året på mig och det är bara januari än så länge! Dock fick jag läst en Stephen King bok vilket innebär att jag bara har två kvar för att uppfylla ett av mina mål. Detta betyder också att jag har fyllt min månadskvot för att lyckas komma upp i 52 böcker i år! :)

Bäst: Harry Potter och Fenixorden
Sämts: Med kallt blod

Jag har precis beställt 10 nya böcker så jag hoppas på massvis med läsning i februari! Jag har redan börjat på Beautiful Creatures som verkar ytterst lovande!

Vilka böcker har ni läst i januari? Vilken bok var den bästa ni fick läst? :)



2 kommentarer:

  1. Oj va du har hunnit med många sidor! Själv har jag bara läst boktjuven och sagan om ringen triologin. Håller just nu på med Alla själars natt, för typ sjunde gången.... Min absoluta favvo bok!! Tänkt ge mig på bok två sen, på engelska... Har aldrig läst en bok på engelska, lär väl ta en hel månad att läsa ut den! Det är rent åt skogen att den inte kommer ges ut på svenska.... :(
    Beautiful Cretures och Genom dina ögon ligger oxå hemma för att läsas... Ångesten är väl att hinna med B.C innan den kommer på bio, vilket inte kommer att gå =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också alla själars natt skarpt! Jag läste också den första på svenska och blev lika besviken som dig över att den inte kommer ut på svenska.. Kommer att köpa alla på engelska istället. Det går bättre än man tror att läsa på engelska! Man kommer in i det fort, jag lovar! :) Jag håller på med Beautiful Creatures just nu (för att hinna läsa klart den innan den 14 februari för då har jag bokat biljetter) den är riktigt spännande faktiskt. Börjar du nu så hinner du nog! Det är rätt stor text och språket är inte jätte såvrt :) Lycka till :)

      Kram

      Radera