onsdag 9 januari 2013

Önskelistan - Matched av Allyson Condie!

Okej så jag inleder året med att hitta fler böcker som jag gärna vill läsa haha! :) En bok som jag tycker verkar extremt intressant är Matched av Allyson Condie.

On her seventeenth birthday, Cassia meets her Match. In Cassia's society, Officials decide who people love. How many children they have. Where they work. When they die. But, as Cassia finds herself falling in love with another boy, she is determined to make some choices of her own. And that's when her whole world begins to unravel...

Visst verkar den spännande? :) Och hur snyggt är inte omslaget?!





















Matched har dessutom uppföljarna Crossed och Reached. Som har minst lika snygga omslag!


Vad tycker ni? Verkar Matched vara bra? Någon som har läst den? :)

3 kommentarer:

  1. Har bara läst första delen, ''matchad''.
    Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag läste ut den för den var helt ärligt urkass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, då kanske jag inte behöver beställa den genast då ;)

      Radera
  2. Har bara läst första delen, ''matchad''.
    Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag läste ut den för den var helt ärligt urkass.

    SvaraRadera