fredag 15 februari 2013

Att lura döden av L.J. Smith!

Titel: Att lura döden
Författare: L.J. Smith
Antal sidor: 240
Serie: Night World
Utgavs: Oktober 2012
Finns att köpa: [Adlibris] [Cdon] [Bokus]


Nattens varelser är vackra, dödligt farliga och oemotståndliga för människor.
Det är första dagen på sommarlovet och sextonåriga Poppy är full av förväntningar, omedveten om att hela hennes liv är på väg att förändras. Det visar sig att hon har en obotlig sjukdom och bara några veckor kvar att leva. 
Men det hon inte vet är att hennes bäste vän James, killen hon dessutom är hemligt förälskad i, kan rädda henne. James har nämligen förmågan att göra Poppy odödlig genom att förvandla henne till vampyr. Allting har dock ett pris. James tillhör Nattens värld och är bunden av dessa lagar. Den som tillhör Nattens värld får aldrig bli kär i en människa, och den som bryter mot lagen döms omedelbart till döden.

~ * ~

Här är ännu en bok som jag hade höga förväntningar på, tyvärr måste jag nog säga. Men verkar inte berättelsen otroligt lovande? Jag tycker att själva handlingen har så otroligt mycket potential! Men jag vet inte riktigt vad som hände.. När jag läste Vampire Diaries så tyckte jag att L.J. Smith skrev riktigt bra, den här gången är jag dock väldigt förvirrad.

Det kändes mer som en novell än en roman, jag hann inte riktigt lära känna karaktärerna, handlingen rusade fram och när boken väl var slut (efter bara ett par timmar) kändes det som att jag bara hade läst baksidetexten. Det är riktigt svårt att skriva en recension eftersom att det inte känns som att boken är slut än.

Nej jag måste nog säga att jag är riktigt besviken, handlingen har som sagt extremt mycket potential men allt var för ihop tryckt och odetaljerat för att boken skall lämna några spår.

+ Handlingen.
- Hastigheten, det gick på tok för fort.

Någon annan som har läst Att lura döden? Någon som gillade den mer än vad jag gjorde? 

2 kommentarer:

  1. Jag har läst de 3 första böckerna på svenska i denna serie lr va man ska kalla det. Och jag vet faktiskt inte ens varför jag köpte bok tre när jag redan va besviken på 1an å 2an!
    Jag håller med dig att boken rusar iväg och sen är plötsligt slut. Tar mig mindre än en dag att läsa ut dem....
    Men samtidigt, för att jag ens ska orka läsa ut en bok måste den vara bra... Så själva historien måste ju vara bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis, själva historien är så bra det går bara alldeles för fort för att man ens skall hinna njuta av den! Riktigt tråkigt på en bra handling..

      Radera