söndag 24 februari 2013

Finale (Änglarnas kamp) av Becca Fitzpatrick - Kommer 2013!

Jag får in mängder med frågor om när den fjärde och avslutande delen i Becca Fitzpatricks fallen ängel serie kommer ut på svenska. Lite komiskt egentligen med tanke på att jag inte ens har läst alla böckerna än och inte ens bestämt mig för om jag skall fortsätta med serien eller inte, men med tanke på intresset här på bloggen så verkar serien vara bra? :)

Okej så låt oss komma till informationen ni har väntat på. Finale, som den sista bokens originaltitel är kommer att heta Änglarnas kamp på svenska och släpps enligt B Wahlströms i maj 2013, något exakt datum finns inte än.

Handling: (Spoiler varning för er som inte läst de tidigare böckerna!)
Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna - och därmed utplåna Patch.
Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att det har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch. 


Sådär, jag antar att det finns ett par stycken som väntar ivrigt? :) Det var jätte längesen jag läste den första och jag kommer knappt ihåg den, tycker ni att serien är läsvärd?

5 kommentarer:

  1. Har väntat på den här boken, vill veta hur det går. Jag gillar de andra böckerna och hoppas att den här också är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att de är väldigt populära och så vitt jag minns så gillade även jag den första boken! Det blir väl till att läsa om alla inom en rimlig framtid! :)

      Radera
  2. Det är en väldigt bra serie. Den andra boken kändes direkt mer välskriven än den första tyckte jag personligen och jag läser just nu den sista boken... det är svårt att lägga den ifrån sig. Fick den när den kom ut men flyttade mitt i allt och den försvann men har nu återfunnits och lämnar inte min sida. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se till att beställa den tredje boken och läsa om de första två så att jag hinner innan den sista kommer ut då! :)

      Radera
  3. Serien är definitivt värd att läsa!!

    SvaraRadera