lördag 23 februari 2013

Just nu läser jag.. Den tomma stolen av J.K. Rowling!

Min enorma grammatik tentamen är över vilket betyder att jag med lite tur kan komma tillbaka till mina fina böcker och bloggvärlden (den bättre verkligheten helt enkelt). Tentan gick skit så låt oss inte dröja vid den!

Just nu är jag ungefär i mitten av J.K. Rowlings Den tomma stolen, den är allt jag hade tänkt mig och allt jag inte ens kunde drömma om. På något sätt så är det exakt såhär jag hade tänkt mig en ny bok av J.K. Rowling samtidigt som den inte liknar något jag läst förut. Hur som så är den verkligen super mysig och det är ett rent och skärt nöje att spendera lördagskvällen i Rowlings värld! :)

Jag räknar dock med att bli klar med den inom ett par dagar för någon gång i nästa vecka väntar jag hem ett ytterst spännande recensionsexemplar! ;)


Vad läser ni just nu? Brukar ni planera vad ni skall läsa när ni är klara med det ni läser just nu? :) 

6 kommentarer:

  1. Jag kan inte neka till att jag har en liten kö när det gäller böckerna ^^
    Kul att du gillar Rowlings nya, ska bli spännande att läsa recensionen sen!
    Hoppas hon kommer ut med en ny snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det likadant, planerar alltid i vilken ordning de skall läsas, fast det är klart plötsligt ändras humöret och då ändras ordningen lika snabbt ;) Har du läst hennes nya? Jag hoppas också att hon skriver mer, jag kan helt enkelt inte få nog av Rowling! :)

      Radera
    2. Haha jag känner igen mig! Jag har läst den, älskade den. Den var otroligt annorlunda från HP, men så bra skriven att jag bara njöt.

      Radera
    3. Ja men visst är det så, helt annorlunda från HP och det får man nog vara beredd på annars blir man garanterat besviken. Det är inte alls samma intensiva spänning men ack så mysig den är! Jag hade velat stanna i vilken som helst av Rowlings världar för evigt! :) Kul att det finns fler som tycker om den! :D

      Radera
  2. Kul att du gillar den, har läst många recensioner som inte är alltför positiva nämligen :) Personligen har jag inte läst den alls.

    Och som svar på din fråga så ja ofta, eller mer förut när jag hade ett antal recensionsex hemma som var tvungna att läsas ut. Efter den bok jag håller på med nu är jag dock ganska fri att välja och vraka ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också läst flertalet negativa recensioner men jag tycker inte alls att det stämmer!
      Åh va skönt, jag saknar faktiskt att få lov att välja och vraka, fast å andra sidan blir jag så lycklig varje gång jag får ett recensionsex så jag ska inte klaga haha! Men en lista för vilken ordning man skall läsa böckerna känns viktigt, då vet man liksom vad man har framför sig ;)

      Radera