måndag 11 februari 2013

Konsten att få hjärnskakning och läsförbud!

Ni kommer kanske ihåg att jag för ett par dagar sedan lovade att snart skriva ett inlägg med bilder på alla nya böcker jag precis fått hem? Tro mig jag har i alla fall inte glömt! Så vad hände med det där inlägget egentligen?

Jo dagen efter att jag hade lovat detta så skulle jag ta en kopp kaffe med min mamma i stan, innan det hoppar jag in i duschen och det var där att gick åt helvete. Klantig som jag är lyckas jag halka (eller trampa snett eller något i den stilen) i vilket fall så ramlade jag, smackade ansiktet i handfatet och landade sedan på ryggen. Detta gav mig lyxen att spendera en natt på sjukhuset och nu är jag hemma igen med en mjukdelsskada i ryggen, en hjärnskakning och därför också ett läsförbud..

Som ni säkert förstår hade jag inte direkt tänkt att hålla läsförbudet (det är lite som att förbjuda någon att andas) men eftersom att jag äter ganska starka smärtstillande för min rygg blir jag lätt illamående när jag läser, sitter vid datorn osv. Därför vet jag inte riktigt när mitt utlovade inlägg kommer :(

Förhoppningsvis lyckas jag samla tillräckligt med kraft för att fixa det där inlägget snart men jag vågar tyvärr inte lova något, nu skall jag i alla fall försöka fortsätta med Beautiful Creatures som är så bra att det gör fysiskt ont att inte kunna läsa vidare!

8 kommentarer:

  1. Usch vad trist! Vilken vurpa det där :( Hoppas det blir bättre snart! Känn ingen press över bloggen utan ta hand om dig själv först och främst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack söta du! Ja det var verkligen en rejäl vurpa! Vem visste att det kunde vara så farligt att duscha? haha :P Tack för din fina kommentar! :)
      Kram!

      Radera
  2. Jisses vilken hemsk vurpa det låter som! Hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det också, tusen tack! :)
      Kram

      Radera
  3. Vilken otur du hade. Att det kan vara så farligt att duscha. Hoppas du mår bättre snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha verkligen! Jag mår redan lite bättre faktiskt! Tack så mycket för din fina kommentar :)
      Kram!

      Radera
  4. Men usch!! Va otäckt! Hoppas du snart kan börja läsa igen! Hade inte heller kunnat låta bli, men såna tabl brukar väl vara så starka att man typ bara sover av dem?...
    Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt otäckt faktiskt! Jag har fuskat och läst en del ändå ;) Ja de är riktigt starka så jag läser en stund och sen sover jag haha. Men nu börjar det ljusna lite faktiskt! Tack söta du :)
      Kram!

      Radera