måndag 18 februari 2013

Recensionsexemplar - Den tomma stolen av J.K. Rowling!

Så i onsdags fick jag hem ännu ett recensionsexemplar (jag har aldrig fått ett recensionsex förut och plötsligt får jag två på en vecka, ni förstår min lycka?) den här gången fick jag hem Den tomma stolen av J.K. Rowling. Det var Wahlström & Widstrand som var så gulliga att de ville skänka den till mig! :)

Det är ingen hemlighet att jag fullkomligt avgudar Harry Potter böckerna så därför har jag självklart varit väldigt spänd på att läsa Rowlings nya :)

Handling:
Med sitt kullerstensbelagda torg och den historiska klosterkyrkan verkar staden vara en idyll - men bakom den rara fasaden döljer sig ett samhälle i krig. Rika i strid med fattiga, tonåringar i strid med sina föräldrar, hustrur i strid med sina män, lärare i strid med sina elever. Pagford ruvar sannerligen på mörka hemligheter. Och den tomma stol Barry efterlämnat i grevskapsrådet blir snart källa till den värsta strid byn någonsin har upplevt. Vem kommer att stå som segrare i det val som utmärks av passioner, dubbelspel och oväntade avslöjanden?



Jag har ungefär 20 sidor kvar av blodsmagi och sedan kommer jag genast att starta med Den tomma stolen som jag ser väldigt väldigt mycket fram emot! Och visst är omslaget ändå snyggt? Det är inte alls min "typ" av omslag, men det har ändå något roligt och lite mystiskt över sig! :)

Tusen tack till Wahlström & Widstrand! :)
Någon som har läst Den tomma stolen? Vad tyckte ni? Har jag för höga förväntningar?

2 kommentarer:

  1. Jag har också ganska nyligen börjat få recensionsex, helt fantastiskt kul!
    Har läst både bu och bä om just den tomma stolen så blir intressant att se vilken sida du ställer dig på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt?! :D Jag blir så himla glad varje gång det dimper ner ett recensionsex i brevlådan! Ja jag är väldigt spänd på att börja läsa, jag har också hört lite blandat! Förhoppningsvis kommer jag ut med min recension om ca en vecka :D

      Radera