tisdag 26 februari 2013

Recensionsexemplar - Varma kroppar av Isaac Marion!

Igår fick jag hem ännu ett recensionsexemplar, en bok som jag är riktigt nyfiken på och som skall bli otroligt spännande att läsa! Jag fick hem Varma kroppar av Isaac Marion. :)

Handling:
Zombier har inga känslor - om de inte äter va din hjärna.
Världen har fyllts av zombier och ingen vet varför. R är en av dem.
Zombier har inga egna känslor eller minnen - men om de äter av en människas hjärna återupplever de scener ur den personens liv.
Det är så det går till när R blir förälskad. Han dödar en ung man och övertar hans kärlek till flickvännen. Nu har R ett mål i tillvaron. Han vill hålla kvinnan gömd från de andra zombierna och se till att hon överlever. Den unge mannens känslor blir som en drog för R; bit för bit äter han av pojkvännens hjärna. Scen för scen upplever R hans liv, och det förändrar honom för alltid. 



Jag ser verkligen jätte mycket fram emot att få läsa den här! Jag har dryga hundra sidor kvar i Den tomma stolen så direkt efter den är det Varma kroppar som gäller. :)

Tusen tack till Mix förlag som skickade recensionsexemplaret till mig, ni lyste verkligen upp min dag! :) 

Någon mer som har läst varma kroppar? Är den bäst på engelska eller svenska? Är den så bra som jag hoppas på?

2 kommentarer:

  1. Varför och hur kommer det sig att du får recensionsexemplar?? Hur funkar det??

    Jag måste få berätta att jag har nu läst ut bok två på alla själars natt, fick ju läsa den på engelska, tog mig två veckor men ack va bra den va!! Kan verkligen rek den om du gillar fösrta boken!
    Har även läst ut genom dina ögon av Stephenie Meyer. Har du läst den? Den va svår att komma in i, men ge den en chans och jag va fast! De 606 sidorna tog 2 1/2 dag att läsa ut! Hoppas verkligen det kommer ut mer böcker på den historien!
    Idag börjar jag på Magikerna, håller tummarna för att jag gillar den =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mailar förlag och vilka böcker jag är intresserad av, jag får ju recensionsex eftersom att jag har såpass många besökare på bloggen så då blir det bra reklam för förlaget :)

      Åh va spännande! Jag vill också läsa den!! Jag får skynda mig och beställa hem bom nummer två på engelska, fast då vill jag nog läsa den första på engelska också.

      Jag läste faktiskt genom dina ögon för flera år sedan, läste ut den på en natt så jag kommer inte ihåg den så bra. Kommer nog att läsa den igen för jag vill nog minnas att jag verkligen tyckte om den! :)

      Uppdatera mig gärna om Magikerna! Jag är väldigt nyfiken på den :)

      Radera