torsdag 14 mars 2013

Bokrean 2013: Under kupolen av Stephen King!

Liksom de flesta av er andra bokfanatiker är bokrean årets höjdpunkt för mig, jag sitter alltid och väntar och förhandsbeställer så tidigt som det bara går! I år blev jag dock besviken, jag hittade inte riktigt något som jag tyckte att jag inte kunde leva utan (tyvärr börjar jag få ont om plats så det är kriteriet "omöjlig-att-leva-utan" som boken måste uppfylla för att få följa med hem). Till sist bestämde jag mig ändå för att beställa Under Kupolen av Stephen King, en bok som jag har varit riktigt nyfiken på ett bra tag, den beskrivs som en blandning mellan Pestens tid (som är en av mina favorit böcker) och Flugornas Herre (även den en favorit). Idag kom den i alla fall hem, omslaget är väldigt lockande och jag ser riktigt mycket fram emot att få hugga in på min nya tegelsten! :)



Som ni ser så är det ännu en riktigt tjock bok, åh jag bara älskar tjocka böcker, så mycket mer njutning! :) Och sen så ser ni Casper på båda bilderna.. Det var helt omöjligt att lyckas få en bild utan honom så till sist gav jag upp och lät honom vara med, hade jag vetat vad han hade för personlighet när jag fick hem honom hade han hetat Casanova haha ;)

Sist jag skrev om Under kupolen var det ett par stycken som höll på med den, någon som har läst klart den och vill dela med sig av lite tankar? Är den så bra att den skall få hoppa högst upp i att-läsa-listan eller är det okej att låta den vänta tills efter Beautiful Chaos?

4 kommentarer:

  1. Under kupolen är en av Kings bästa böcker, om du frågar mig. Jag var helt såld när jag läste, men slutet är lite Kingskt och drar ner betyget, annars hade det varit en solklar fullpoängare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska börja med den idag! Ska bli jätte spännande, jag har hört väldigt mycket gott om den! :)

      Radera
  2. Nu har jag skrivit om den på min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inne och läste precis! Vilken toppen recension, det ska bli jätte kul att börja med en bok som har fått så många fina ord! :)

      Radera