fredag 1 mars 2013

Februari 2013!

Då var februari slut! Jag har haft en riktigt stressig månad (vi hade grammatiktenta i mitten av månaden) så jag är faktiskt glad att jag har hunnit läsa något över huvudtaget. Det är lite blandade åsikter om månadens böcker dock, men jag är iallafall riktigt glad över att jag fick läst Beautiful Creatures och dessutom fick jag läst två recensionsexemplar :)

Antal böcker: 4
Antal sidor: 1711
Antal uppfyllda mål för 2013: 0
Antal böcker på svenska: 3
Antal böcker på engelska: 1

Lästa böcker:
Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
Att lura döden - L.J. Smith
Blodsmagi - Tessa Gratton
Den tomma stolen - J.K. Rowling

Månadens bästa: Det går faktiskt inte att avgöra den här månaden, de jag har läst har varit så otroligt olika så det går inte alls att utnämna en vinnare. Med det sagt vill jag dock rekommendera alla utan Att lura döden
Månadens besvikelse: Den är väldigt lätt den här månaden.. Att lura döden var mer än en besvikelse. 

I mars hoppas jag på att få läst en hel del, men jag går ut på praktik om två veckor och har en hel del skolarbete innan dess så vi får väl se. På läslistan står i alla fall: Varma kroppar, Beautiful Darkness, Dagboken och Helena

Nådde ni era läsmål den här månaden? Har ni någon ny bok att rekommendera efter februari? :) 

4 kommentarer:

  1. ser att du läser Varma kroppar den vill jag läsa, ska bli kul sen att läsa din recension :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är faktiskt riktigt bra! Längesen jag läste en bok som jag kände så starkt för så snabbt :) Recensionen kommer nog efter helgen skulle jag gissa på men jag vill redan nu rekommendera den!

      Radera
  2. Om du gillar grekisk mytologi kommer du att älska Helena. Man lär sig nya saker om de grekiska gudarna/gudinnorna och deras historier. Om du däremot inte gillar super-hjälte förmågor så borde du inte ha för höga förväntningar.
    Hoppas du gillar boken lika mycket som jag och jag väntar med stor längtan på din recension!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag fullständigt ÄLSKAR grekisk mytologi! Av all litteratur så är den grekiska antiken min absoluta favorit epok. Nu blev jag ännu mer nyfiken på Helena, tack vare din kommentar klättrar den snabbt upp på första platsen på "att-läsa-listan" :) Ska bara läsa färdigt Beautiful Darkness så blir det Helena direkt efter! :)

      Radera